Створення інтернет-магазину

Яким інтернет-магазин повинен бути, щоб створити максимальну цінність для клієнта і допомогти в постійному розширенні вашого бізнесу?
Розповімо наше бачення.
Створення інтернет-магазину в Києві, розробка інтернет-магазину під ключ  7

Інтернет магазини для вимогливого бізнесу. Проектування, створення прототипу, розробка, техпідтримка інтернет-магазину.

Майже 2 мільярди людей сьогодні роблять покупки онлайн. Якщо на 2018 рік прибуток світового e-commerce сектора складав більше $ 2,8 трильйонів, то до кінця 2019 очікується цифра у $ 3,45 трильйона, а в 2021 досягне позначки у $ 4,6 трильйона. При цьому частка інтернет-торгівлі щорічно зростає, і до 2040 року, майже 95% усіх покупок відбуватимуться онлайн. Зростає частка продажів у b2b e-commerce і через маркетплейси.

Згідно з прогнозом дослідницької і консалтингової компанії Gartner вже в 2020-му до 85% всього взаємодії між користувачами і будь-якого роду організаціями відбуватиметься без участі людини. Це означає, що автоматизація зі збереженням і навіть значним збільшенням рівня клієнтського сервісу, це майбутнє b2b і b2c e-commerce. Це саме те, на що ми робимо акцент у Evergreen.

Інтернет-магазин або кастомізоване e-commerce рішення?

Що таке класичний інтернет-магазин у нашому розумінні? З боку клієнта це сайт, на якому він знаходить потрібний йому товар, використовуючи рядок пошуку, фільтри, категоризацію. Потім кладе товар у корзину й оплачує. Отримує повідомлення на пошту або мобільний і чекає доставки. Такий магазин звичний і зрозумілий, зазвичай на таких магазинах представлені товари одного продавця. Як створювати такі магазини читайте нижче або натисніть сюди, якщо поспішайте

Що таке кастомізоване e-commerce рішення? Якщо вам не підходить стандартна модель інтернет-магазину, наприклад ви продаєте товар,що складно конфігурується,  або плануєте працювати за моделлю маркетплейса - представляти товари різних продавців зі своїми умовами покупки і доставки. І бізнесу потрібна автоматизація всіх ключових процесів компанії, при якій ручна праця зводиться до мінімуму, а вся інформація про клієнтів, замовлення, товари і постачання зберігається в реальному часі і в зрозумілій формі. У цьому випадку, вам не підійде стандартне рішення, вам потрібно "заточене" під вас.

B2B і B2C e-commerce системи

B2B і B2C e-commerce системи спрямовані кожен на свого споживача. У B2B сфері кінцевим споживачем виступає інший бізнес, часто оптові замовники, які здійснюють закупівлі регулярно. Ключова функція b2b інтернет-магазинів спрямована на те, щоб зберігати й укріплювати зв’язки з оптовими клієнтами. У B2C сфері кінцевим споживачем виступає людина-покупець, часто здійснює свої покупки під впливом емоцій. На нього можна впливати за допомогою реклами, пропонувати супутні товари і т.д. Відмінностями споживачів продиктовані відмінності у структурі і манері взаємодії з користувачем.

Типові функції b2b і b2c інтернет-магазинів:

b2b 

b2c 

Зручний пошук, фільтри, картки товарів, навігація з ПК і  мобільних пристроїв

✔️

✔️

PriceLock – можливість бачити на сайті персональні ціни і знижки 

✔️

Інтеграція з обліковими та складськими системами бізнесу (ERP, PIM, Helpdesk і т.д.)

✔️

✔️

Спеціальні можливості для проф.аудиторії - запис на семінари, додаткова інформація про продукти

✔️

Інтерфейс адаптований для покупки великої кількості товарів за раз, вчинення регулярних покупок, коли користувач уже знає що це за товар

✔️

❌ 

Онлайн-оплата

✔️

✔️

Наявність товару на конкретному складі, можливість сформувати замовлення в юніти під доставку (паллета, контейнер, машина)

✔️

Підтверждення замовлення 24/7

+/-

✔️

Трекінг замовленян (можливість подивитися стан замовлення в реальному часі)

✔️

✔️

Особистий кабінет клієнта, що дає можливість дивитися історію і статус замовлень, зв'язатися з підтримкою, повторити замовлення

✔️

✔️

Додаткові клієнти у вигляді мобільних додатків, чатботів і т.п.

+/-

✔️

Наш досвід дозволяє створювати єдину e-commerce платформу орієнтовану як на оптових, так і на роздрібних покупців.

Для зручності замовлення магазин можна доукомплектувати мобільним додатком. Ми вважаємо за краще розробку гібридних додатків, що дозволяє використовувати один код для створення програми одночасно з iOS і Android.

 

Інтеграція інтернет-магазину з іншими системами

Сучасні e-commerce рішення неможливо уявити без інтеграції з вашими внутрішніми і зовнішніми системами для максимальної автоматизації процесів. Наприклад, зазвичай для оптових і роздрібних клієнтів працюють різні бізнес-процеси покупки і різні облікові системи (наприклад 1С, Microsoft Dynamics, SAP, RetailCRM і т. п.).

Приклад інтеграції

З чим зазвичай інтегруються інтернет-магазини:

  1. ERP системи. Складський облік, бухгалтерія, логістика, організація внутрішніх процесів формування, відвантаження та доставки товару.
  2. PIM (Product Inventory Management системи). Система управління інвентаризацією, що надає цілісну й актуальну інформацію про облік товарів, також дозволяє централізовано оновлювати опис товарів на різних магазинах, наприклад Pimcore.
  3. Helpdesk. Системи для автоматизації обробки запитів клієнтів інтернет-магазину і звернень, починаючи від питань про характеристики та наявність і до повернень, скарг і т.п.
  4. Логістичні системи. Системи для планування і контролю логістичних операцій із використанням можливостей усіх необхідних підрозділів компанії, а також посередників, споживачів та постачальників.
  5. При необхідності, ми також можемо розробити або інтегрувати різноманітні системи, специфічні для певних галузей (наприклад системи листової різання матеріалу, онлайн-примірки, маркування упаковок і т.п.).

В якості загальної шини і движка бізнес-процесів ми вважаємо за краще використовувати Corezoid, але якщо у вашій компанії вже впроваджена загальна шина, ми можемо використовувати її.

Must have функції інтернет-магазину в майбутньому

Чатботи

Ми розміщуємо помічників, що працюють 24/7 на сайті, у кожному месенджері. Чатботи допомагають клієнту отримати відповіді на свої питання, замовити потрібний товар і отримувати оперативну інформацію про доставку, акції та знижки. Взаємодія користувача з чатботом відбувається дешевше і швидше, ніж з "живим" менеджером.

Факт. Чатбот скорочує час на здійснення угоди. Створений для компанії "Ваш пульт" допомагає користувачам знайти і замовити потрібну їм модель пульта за одну-дві хвилини. Якщо раніше для цього необхідно було зателефонувати менеджеру, описати йому свій пульт, а вже він розумів, яка може бути модель, то тепер чатбот із запровадженою функцією розпізнавання (про неї нижче) справляється з цим завданням самостійно, без залучення менеджера з продажу. Це дозволило прискорити обслуговування клієнтів у рази.

Сьогодні чатбот активно використовуються в наступних галузях:

Візуальний пошук

Системи візуального пошуку дозволяють знайти товар, марку або назву, якого користувач не знає або забув.

Факт 1. На сьогоднішній день візуальний пошук активно використовується на Pinterest.

Покупці готові користуватися візуальним пошуком, щоб знайти товар, точної назви якого вони не знають. Інструмент візуального пошуку стане в нагоді як сайтам, що продають одяг і меблі, так і тим, що продають запчастини для автомобілів тощо.

Факт 2. Візуальний пошук скорочує пошук навіть складного товару до 1-ї хвилини.

Якщо ви ще сумніваєтеся, чи потрібен вам візуальний пошук, ось ще кілька фактів:

  • 62% міленіалів (а в найближчому майбутньому саме вони - ваші основні покупці) надають перевагу візуальному пошуку серед будь-яких інших технологій.

  • Більше 85% респондентів вважають за краще знаходити потрібну їм меблі або одяг за допомогою візуального пошуку.

  • 93% людей приймають рішення щодо покупки, орієнтуючись на візуальне сприйняття продукту.

  • Мінімум на 30% збільшать прибуток уже через 3 роки інтернет-майданчики, що використовують візуальне розпізнавання. А решта залишаться далеко позаду.

Аудіопошук

Факт 1. Майже кожен 3-й пошук у Google сьогодні - аудіопошук. Очікується, що до 2020-го року цей показник ще зросте і практично половину всіх пошукових запитів становитимуть саме голосові запити.

Що це означає для сайтів? Як мінімум той факт, що зміняться правила для SEO просування, оскільки побудова речень у текстовому і голосовому запиті значно відрізняються. Ключові слова "палети купити Київ" перетворюються в ключові фрази "де в Києві купити палети 800 на 1200?" і багато в чому будуть створюватися на базі FAQ, які клієнти задають вашим менеджерам із продажу.

Факт 2. Частка людей, що використовують аудіопошук у США серед платіжоспроможного населення становить 42,7%.

В Україні показники дещо інші - 35,8% голосового пошуку припадає на аудиторію віком 20-35 років, але ці цифри у всьому світі тільки збільшуються. Це означає, що впровадження функції голосового пошуку стане необхідністю в межах найближчих 3-5 років для всіх сайтів, що хочуть зберегти лідерство у своїй ніші.

Факт 3. До 2020-го року 30% всього пошуку онлайн буде проводитися без участі екрану.

Що значить, вам вже потрібно готуватися до цієї нової реальності.

Системи розпізнавання документів

Сюди входять RPA-рішення з використанням комп'ютерного зору і штучного інтелекту: розпізнавання документів для автоматизації робочих процесів, розпізнавання паспортів для оформлення страховок, подорожей, розпізнавання осіб і т.д.

Факт. Використання розпізнавання документів знижує можливість людської помилки до нуля, а час оформлення продуктів, що вимагають введення даних із документів скорочується в 3-5 разів

Розроблена нами система OCR.solution вже сьогодні використовується страховими компаніями (VUSO, ERV, Княжа) для оформлення страхових полісів за допомогою чатботів і мобільних версій сайту. Це прискорює введення інформації з 7 хвилин до 2-3 хвилин і створює wow-ефект для користувача.

AI персоналізація

Сюди входить UI/UX персоналізація вашого e-commerce магазину, а також такі маркетингові стратегії як "розумні" email-розсилки, поп-ап повідомлення, реклама і смс.

Факт 1. AI персоналізація, поряд із голосовим пошуком і персоналізацією споживача входить у топ-3 маркетингових трендів із використанням штучного інтелекту, згідно з відповідями 75% респондентів.

Системи з використанням штучного інтелекту зараз більш, ніж у тренді. Саме вони відрізняють найбільш успішні e-commerce проекти. Розпізнати користувача і привітати його поіменно? Запам'ятати, чим він цікавився в минулий раз і запропонувати цей або схожий продукт? Підлаштувати інтерфейс під його переваги, прибравши блоки, що його дратують або які він не помічає?

Факт 2. AI personalization здатна підвищити прибуток від ключових клієнтів на 38%. Загальна додатковий прибуток, згенерувала за допомогою AI персоналізації складе $ 14 трильйонів до 2035-го року.

Ці цифри говорять про одне: персоналізація працює. Чим більш персоналізованими будуть ваші звернення до клієнтів, чим краще будуть складені пропозиції для них, тим вище ймовірність, що разовий покупець стане вашим лояльним клієнтом надовго.

Факт 3. У 2018-му році 56% лідерів у маркетингу збільшили витрати на AI персоналізацію. А 25% великих e-commerce компаній вже сьогодні використовують її можливості.

Що це означає для вас? З огляду на швидкість, з якою розвиваються AI технології, саме ці піонери ринку вже через рік-два можуть відірватися далеко вперед від своїх найближчих конкурентів. Якщо ви хочете утриматися серед лідерів у нещадній гонці технологій, потрібно подбати про впровадження AI персоналізації у ваш e-commerce майданчик вже зараз.

Категоризація користувачів

Категоризація користувачів означає демонстрацію певних товарів для кожної категорії в залежності від інтересів тієї чи іншої групи. Постійні клієнти, оптові клієнти, клієнти, які замовляють через певний проміжок часу. Кожна категорія матимете доступ до власних варіанти цін, оплати, знижок і т.д. Навіть більше: ваш сайт може по-різному виглядати для оптових і роздрібних клієнтів.

Факт 1. Категоризація дозволяє об'єднати B2B і B2C клієнтів на одному ресурсі без втрати користі для будь-якої із цих категорій.

Для клієнта "Ваш Пульт" ми створили кастомізоване e-commerce рішення, згідно з яким на одній платформі розташовані дві різні сторінки: для оптового і роздрібного замовника. Вони відрізняються не тільки функціоналом, але і тим, що клієнти обох напрямків бачать різні ціни.

Факт 2. Категоризація користувачів дозволяє визначити клієнтів, які приносять вам найбільший прибуток, щоб зосередити свої зусилля на них. А також визначити клієнтів, з якими вам невигідно співпрацювати.

Наприклад, ви зможете побачити, хто приносить більше 150% середнього прибутку, хто з вами на 15% довше за інших, а обслуговування кого обходиться на 20% дорожче, ніж обслуговування інших.

Створюючи інтернет-магазини, ми в Evergreen не діємо за шаблоном, а вивчаємо кожен бізнес і його складності детально, щоб запропонувати найбільш оптимальне рішення для досягнення wow-результату.

Омніканальність

Омніканальность - об'єднання всіх каналів комунікації з клієнтом зі збереженням історії усіх їхніх звернень та попередніх покупок. Для клієнта це можливість почати замовлення, наприклад, на комп'ютері, а закінчити на телефоні і навпаки.

Факт 1. Бізнеси, що використовують можливості омніканальності, щорічно отримують на 91% (!) більше лояльних покупців, ніж ті, які цього не роблять.

Це означає, що створення для клієнта максимальної зручності в покупках безпосередньо відбивається на прибутку бізнесу. Якщо клієнт почав пошук потрібного товару на домашньому ноутбуці, а потім вибіг у справах із дому, можливість продовжити процес покупки з того місця, на якому він закінчив, дасть величезний плюс його лояльності вашого бренду.

Факт 2. Понад 35% покупців хочуть мати можливість вступити в комунікацію з брендом, використовуючи зручний для них месенджер.

Бізнеси вже давно в месенджерах: фейсбук, телеграм, вайбер, вотсап та інші. Але кожен клієнт хоче користуватися тим, що зручно йому. І потрібно дати йому таку можливість. Тому що якщо це не зробите ви, то точно зроблять конкуренти.

Факт 3. 77% сильних омніканальних компаній передають дані про користувачів усіма своїми каналами.

Для бізнесу це можливість відстежувати всі рухи по процесу продажу/комунікації, редагувати кампанії, проекти і сценарії взаємодії з клієнтом, проводити аналітику згідно з джерелами входу лідів у CRM та ін.

Створюємо інтернет-магазини з перспективою росту:
кастомними розробка або коробочки рішення

Створюючи e-commerce рішення, ми в Evergreen обов'язково проходимо всі наведені нижче етапи:

Ми не діємо за шаблоном, а пропонуємо для кожного конкретного бізнесу найбільш оптимальне рішення для досягнення wow-результату. Детальніше про це нижче.

Custom розробка

Індивідуальний підхід зі створенням унікального дизайну, власної архітектурою, розширеними можливостями і впровадженням технологічних нововведень на базі Python або PHP фреймворків. Зазвичай ми використовуємо Laravel або Django і розміщуємо проект на виділених серверах або на AWS із використанням усіх можливостей для масштабування і високих навантажень. Підходить для великих e-commerce проектів.

Розрахований на велике навантаження. Для великих магазинів можна покрити навантаження в мільйони унікальних відвідувачів на місяць. Ми готові до навантажень у тисячі RPS (запитів у секунду).

Дозволяє розширювати функціонал. Фреймворк дозволяє легко впровадити нестандартні технічні рішення. Ніяких обмежень, крім здорового глузду.

Стандартизація та систематизація. На відміну від "самописних" систем, робота на фреймворками з використанням систем управління кодом (ми використовуємо CI/CD), адекватного покриття тестами, документування, дозволяє не турбуватися в тому випадку, якщо проект доведеться передавати іншій команді або залучати більше розробників - він залишається зрозумілим і керованим.

Коробкові рішення

Для проектів малого та середнього розміру найкращий варіант - розробка інтернет магазину під ключ на CMS або хмарному конструкторі. Причини:

  • це простіше, швидше і дешевше - бюджет можна оптимізувати за рахунок використання готових модулів, можна розгорнути на базі хмарного конструктора за 1 день

  • або можна працювати з відкритим вихідним кодом і допрацьовувати додатковий функціонал. Це важливо, якщо поки що ви не розумієте, як саме повинен працювати ваш інтернет-магазин;

  • високу швидкість роботи для невеликих магазинів - до кілька тисяч товарів, обмежена відвідуваність на місяць (до декількох десятків тисяч користувачів)

Розробка, перезапуск або доробка інтернет-магазину

Можна виділити три основних кейси: запуск інтернет-магазину з нуля, доробка існуючого магазину і перезапуск існуючого сайту з перенесенням інтернет-магазину на іншу платформу. Обидва кейси мають свої особливості, що потрібно розуміти перед початком розробки.

Простіший варіант, коли бізнес в інтернет тільки будується і потрібно створити інтернет-магазин з нуля під ключ. У цьому випадку ми практично не обмежені у виборі платформи і технологій, що використовуються.

 Основне, що потрібно врахувати в розробці:

  • правильна постановка бізнес-вимог - для чого вашому бізнесу потрібен інтернет-магазин і як він вписується в ваші бізнес-процеси

  • зручний і конверсійний дизайн інтернет магазину - в Evergreen це досягається за рахунок процесу розробки прототипу і дизайн-процесу

  • правильна архітектура і вибір платформи - движок інтернет-магазину повинен забезпечити швидкість, надійність і безпеку, а також мати достатній запас можливостей, щоб вам не довелося переробляти ваш інтернет-магазин при зростанні вимог

  • продумане наповнення - вимоги до якості контенту інтернет-магазинів ростуть із кожним роком, тому обов'язково потрібно продумувати, як буде створюватися унікальний контент

  • seo-проектування інтернет магазину - важливо врахувати основні сео вимоги на етапі розробки

  • інтеграція інтернет-магазину з прайс-агрегаторами

  • інтеграція інтернет магазину з CRM, ERP, складом і т.п.

  • автоматизація маркетингу: тригерні листи, бонусні програми, програми лояльності

  • процес запуску в світ і подальшої підтримки

  • створення інтернет магазину під ключ можливо тільки якщо ми розуміємо, а ви готові розповісти нам усі деталі проекту.

Доопрацювання існуючого інтернет-магазину. Будь-який сайт, якщо йому більше п’яти років старше, потребує доопрацювання. На застарілий сайт неможливо додати багато технологічних новинок. Часто виявляється, що необхідно не просто доопрацювання, а повноцінний редизайн, який часто можна прирівняти за складністю і затратності до створення сайту з нуля.

У цьому випадку часто буває раціонально перенести інтернет магазин на іншу платформу.

Скільки коштує створення інтернет-магазину

Оцінка створення інтернет-магазину проводиться на основі вимог клієнта до проекту, а саме:

  1. Платформа і передбачуване навантаження на неї (пишемо самі або можемо використовувати коробоч рішення)

  2. Функціональність. Який саме потрібен, чи присутній інтеграція з внутрішніми і зовнішніми системами.

  3. Дизайн. Сюди входить розробка прототипу і проектування сайту, з урахуванням складності його структури. А також дизайн, наявність анімацій і складних рішень і тестування готового продукту.

  4. Додаткові вимоги до наповнення і запуску

До проектування і розробки прототипу, зазвичай ми оперуємо орієнтовними цифрами. Створення прототипу і технічної специфікації дає можливість дати досить точну оцінку.

Скільки коштує перенести інтернет-магазин на іншу платформу

Ціни на перенесення інтернет-магазинів залежать від декількох факторів:

  • платформи, на яку переносимо. Ми обираємо оптимальне рішення для замовника, враховуємо SEO-метрики, майбутнє навантаження і зручність використання;
  • дизайну. Покупці вашого магазину звикли до дизайну і набору функцій, завжди існує шанс, що їм не сподобається новий варіант і погіршиться конверсія. Тому важливі аналітика та хороша робота з очікуваннями відвідувачів, щоб після перезапуску сайт викликав wow-ефект у відвідувачів
  • необхідності розширення функціоналу
  • додаткових вимог

Також ми враховуємо дійсні позиції інтернет-магазину в пошукових системах. Ваш інтернет-магазин уже має позиції у пошукових системах. Зміна дизайну, верстки, товарів, категорій впливають на ваші позиції у пошукових системах. Звичайно, дуже важливо зберегти їх. Якісний перезапуск наявного сайту вимагає обережного і ретельного підходу.

Потрібен інтернет-магазин?

Звертайтеся, будемо раді проконсультувати вас. Розкажіть про особливості вашого бізнесу, як би ви хотіли розвивати його, а ми допоможемо створити інтернет-магазин, що найбільш відповідає цим завданням.