З розвитком технологій клієнти стають більш вимогливими. Їм уже недостатньо ретельно продуманого UI, яскравих анімацій і зручного user flow. Користувачам подобається відчувати, що їхня комунікація з брендом не знеособлена, а індивідуальна. Щоб зберегти їх лояльність і мотивувати обрати серед всіх конкурентів саме ваш бізнес, вам необхідно дати їм відчуття особистої комунікації з брендом.
За допомогою UI/UX персоналізації можна досягти високого рівня комунікації з брендом. Також вона робить навігацію сайтом зручнішою. Таким чином впровадження персоналізації в інтерфейс системи здатне збільшити юзабіліті. В результаті клієнт отримує більш високий рівень задоволення від взаємодії з сайтом, що обертається збільшенням продажів.
Персоналізований UI/UX – один із трендів розробки веб-дизайну. Ми можемо описати його як підгонку сайту під потреби користувача так само, як би ви підганяли костюм. Персоналізація заснована на даних, зібраних системою, і їх обробці за допомогою штучного інтелекту. Персоналізація добре працює, коли вона синхронна з потребами користувача і вирішує їх. Але говорячи про персоналізацію, не можна обійти увагою також і кастомізацію.
Персоналізація – налаштування системи, здійснене розробниками. Її мета – розпізнати користувача, його відповідність заздалегідь налаштованим сегментам, а потім демонструвати йому тільки релевантний контент, потрібну інформацію і корисні підказки. Після впровадження персоналізації, весь контент сайту, його візуальні елементи, функціонал демонструється різним користувачам по-різному, виходячи з їхніх потреб.
Впроваджувати персоналізацію можна на різних рівнях:
• Індивідуальний (на підставі попередніх пошукових запитів користувача і його історії покупок);
• Груповий або сегментний (на підставі місця перебування користувача або його відповідності тій чи іншій ролі).
Кастомізація – унікальний і зручний UX, який користувач створює собі сам, виходячи зі своїх потреб, переваг і пріоритетів. Кастомізація дозволяє користувачеві контролювати його взаємодію з вебсайтом, налаштовувати пріоритетність одержуваної інформації, спосіб організації контенту і те, яким чином буде відображатися вебсайт.
Кастомізація добре працює на базі природного інтелекту (natural intelligence), коли користувач точно знає, що йому потрібно і як це отримати.
Ось як виглядає кастомізація на сайті BBC.
Можливість перемикати вебсайт на версію для слабозорих – теж різновид кастомізації сайту. Щоб обійти конкурентів, розробіть систему, яка дозволяє клієнтам змінювати розташування предметів на сайті, контент і функціональність системи. Наприклад, у нашому кейсі адаптації сайту для слабозорих, який ми створили для Національної поліції України.
У випадку з персоналізацією контроль над зовнішнім виглядом вебсайту належить розробникам і дизайнеру. А ось при кастомізації сам користувач повністю контролює відображення сайту. Ретельне впровадження цих інструментів здатне поліпшити користувальницький досвід.
Штучний інтелект використовується в маркетингу для різних цілей. Одна з них – поліпшення орієнтування. Зібрані дані дозволяють показувати різним клієнтам різні варіанти дизайну та контенту, робити їм індивідуальні пропозиції і дозволяти організувати дані на сайті самостійно. Персоналізацію можна поділити на кілька типів.
Персоналізація на базі сегментації означає поділ клієнтів на сегменти. Щоб використовувати її максимально успішно, необхідно чітко розуміти: ХТО заходить на ваш сайт, ЧОМУ він його відвідує, ЯКЕ ПИТАННЯ йому необхідно вирішити, КУДИ він направиться далі (наступний логічний крок).
Як сегментувати?
Персоналізація за місцем проживання означає створення вебсайтів зважаючи на місцеві смаки, інтереси, культуру, що призводить до кращих показників конверсій. Як приклад візьмемо UI компанії "Кока-Кола". Будучи відомою в усьому світі, вона персоналізує зовнішній вигляд свого сайту для кожної країни, в якій присутня.
Персоналізація згідно з ролями пов'язана з персонами користувачів. Коли користувач логіниться в систему і блукає вашим сайтом, система збирає дані про те, який контент йому цікавий. Більше того, за допомогою розвинутої персоналізації штучний інтелект розпізнає інших користувачів, які відносяться до того ж типу персон. А потім демонструє їм такий же контент, підібраний на основі попереднього групування.
Одним із кращих прикладів є Ving. Користувач може вибрати свою роль на вебсайті або платформі, а потім система демонструє йому те, що йому потрібно.
Персоналізація за часом допомагає продавати більше завдяки максимально точно підібраному часу для тієї чи іншої пропозиції. Найкраще працює з бізнесами, пов'язаними з голодом, сном або іншими фізичними потребами користувачів. Один з кращих прикладів - сайт "МакДональдса" в США, який оновлюється щодня і демонструє різні пропозиції в залежності від часу доби (меню для сніданку, ланчу, перекус протягом дня).
Персоналізація крос-продажів переконує користувача витратити на товари більше, ніж той спочатку збирався. Пропозиції на кшталт «збери образ» – вражаючий зразок роботи штучного інтелекту в персоналізації. Це спосіб розумного підвищення прибутку без ризику, що покупець піде, так нічого і не купивши.
Яскравий приклад крос-продажів від Asos.
Поліпшення купівельного досвіду – спосіб непрямої персоналізації. Наприклад, коли користувач скасовує покупку, вебсайт запам'ятовує його дані. І наступного разу показує користувачеві товар, схожий на той, що був скасований. Це дає можливість мотивувати користувача на наступну покупку.
Один із прикладів купівельного досвіду від сайту Nykaa.
Індивідуалізована персоналізація відрізняється від персоналізації за ролями. Це означає, що система створює індивідуальний UI/UX для кожного користувача, показуючи різним людям різні типи інтерфейсу. Грунтуючись на даних про пошукові запити користувача, система робить припущення, що користувач заручений, розлучений, зарахований в студенти або щойно став батьком/матір’ю.
Хороший приклад такого дизайну
Наскільки персоналізованим може бути UI? Чи можливо створити унікальний віжуал для кожного користувача? Якщо ваш дизайнер – людина, відповіддю буде "Ні". Але якщо ваш дизайнер – штучний інтелект, створений за допомогою машинного навчання, відповіддю буде «Так». Якісно створений алгоритм здатний створити мільярди різних дизайнів, кожен із яких буде неповторним.
Пробний запуск відбувся, коли спеціально створений алгоритм створив сім мільйонів упаковок для "Нутелли" на італійському ринку. Подивіться як це працює.
Можливості штучного інтелекту дозволяють вашому бізнесу демонструвати кожному користувачеві інтерфейс, який йому потрібен. Відповідний інтерфейс означає, що користувач бачитиме тільки ті вкладки, пункти меню, додатки, які йому потрібні. Решта будуть приховані. Персоналізований UI робить систему більш зрозумілою і простою у використанні.
Розглянемо можливості штучного інтелекту більш детально:
UI персоналізація на базі машинного навчання допомагає збільшити конверсію. Наприклад, персоналізовані пуш-повідомлення здатні підвищити показники перегляду на 800%. Онлайн ритейлер Джей Ді Вільямс підвищив конверсію від нових користувачів на 18% через два тижні після впровадження персоналізованого мобільного інтерфейсу.
Користувачі завжди хочуть більшого. Сучасні e-commerce майданчики потребують UI персоналізації, щоб створити глибокий зв'язок із відвідувачами. Дослідження Janrain, постачальника програмного забезпечення для управління профілями клієнтів і базою даних, повідомляє, що 74% інтернет-користувачів вкрай роздратовані тим, що їм демонструють нерелевантний контент.
Персоналізація допомагає вашому бізнесу вибудовувати прямий і глибокий зв'язок із користувачами, підсилює їхню лояльність. Більш того, можливості персоналізації сьогодні знаходяться за крок до здійснення нового стрибка – застосування розпізнавання користувачів по голосу і когнітивних обчислювальних систем.
Потрібен персоналізований UI? Звертайтесь.