Як відомо, створити інтернет-магазин замало, треба, щоб він ще й приносив гроші. І тут на допомогу приходять різні способи отримання трафіку на сайт, із яких саме SEO-трафік тримає пальму першості за співвідношенням ціни/ якості.

Привабливості SEO-просуванню додає і те, що зусилля на його отримання не йдуть “в нікуди", а працюють за накопичувальним принципом, і в результаті правильного просування безкоштовний трафік залишається на сайті навіть після припинення робіт.

Однак при цьому SEO ускладнюється, видозмінюється і, якщо ви хочете отримати результат зараз, у 2021 році — слід враховувати ряд важливих правил.

Правило 1. Широкий асортимент 

Достатня кількість товарів — один із факторів ранжування для пошукової системи. І якщо у ваших конкурентів в якомусь розділі 100 товарів, а у вас лише 5 — ви не вийдете в топ запитів цієї категорії. Варіантів є тільки 2: або розширювати товарну лінійку бізнесу, або сконцентруватись на просуванні в топ Google тих розділів, де ви маєте великий вибір продукції. 

Правило 2. Структура

Це зовсім не новий тренд, скоріше, “золоте правило” SEO-просування. Важливе завдання SEO-спеціаліста — проаналізувати весь пошуковий попит по вашій ніші, і на основі семантичного ядра спроєктувати таку структуру сайту, котра сформує релевантні посадкові сторінки для всього пулу пошукових запитів. У випадку інтернет-магазину, скоріш за все, потрібно пропрацьовувати не тільки структуру категорій і підкатегорій, а задіювати ще й функціонал фільтрів. Але для того, щоб фільтрація інтернет-магазину давала трафік, потрібна дуже ретельна SEO-оптимізація.

Правило 3. Швидкість завантаження

Це теж не нова тема, але на 2021 рік Google анонсував оновлення алгоритму Core Web Vitals, який буде додатково песимізувати сайти з низькою швидкістю завантаження, нестабільними блоками на сайті та довгим часом відгуку на кліки користувачів. 

Крім цього, і надалі важливим є контроль швидкості завантаження за Google PageSpeed і по розділу “Основні інтернет-показники” в Google Search Console. Важливо не допустити перебування сайту в “червоній зоні” за будь-яким із показників, при цьому “жовта зона” може бути допустимою, особливо, якщо аналіз конкурентів показує, що ви не відстаєте від них.

Правило 4. Новий підхід до створення текстів

Тексти на сайтах зараз — це не тільки технічні показники об'єму, ключових слів і водності, а насамперед відповіді на запитання клієнта. Завдання SEO-спеціаліста в роботі з текстами зараз — це розуміння інтенту, “пошукової потреби” користувача, детальний аналіз SEO-видачі, проєктування структури посадкової сторінки. У випадку інтернет-магазину традиційний “SEO-текст” внизу сторінки категорій має не просто “бути”, а надавати користувачам базову інформацію про правила вибору товарів у даній категорії. А також бути структурованим, містити заголовки і списки. 

В 2021 році це матиме додаткове значення, оскільки Google планує реалізувати алгоритм Passage Indexing, що аналізуватиме текст по абзацах (“пасажах”) і перенаправлятиме користувачів пошукової системи не просто на сторінку, а відразу на конкретне релевантне місце в тексті. А це означає, що першою “точкою дотику” користувача з вашою сторінкою може бути вже не “перший екран”, а будь-яке місце в тексті.

Правило 5. Блок FAQ 

Частково це правило повторює попереднє, але воно вбиває одразу трьох зайців, а отже, заслуговує окремого пункту. Даний блок вирішує питання додавання в текст ключових слів, причому робить це в корисній для читача формі. За допомогою мікророзмітки цього блоку ми маємо шанс потрапити в розширений сніпет Google и отримати “більше місця” в пошуковій видачі. А за рахунок “запитальних” формулювань сайт може добре ранжуватися в голосовому пошуку.

Правило 6. Мобільна версія передусім

У 2021 році Google має вже цілком перейти на пріоритет мобільної видачі, а значить, що першочергово будуть аналізуватись мобільні версії сайтів. І якщо раніше просто наявність мобайл-версії була рекомендацією, то в цьому році не тільки наявність, а й ідеальна зручність версії для мобільних пристроїв різного формату — це must-категорія.

Правило 7. Авторство контенту і бізнесу

За останні 2 роки Google почав висувати особливі вимоги до контенту і сайтів в цілому. Тепер важливою є не просто його наявність, але й ще хто є його автором. Відносно сайту в цілому пошукова система має розуміти, “хто стоїть” за цим бізнесом. Сторінка “Про нас” вже давно мусить бути не текстом-кліше, а повноцінною інформаційною сторінкою, що розкриває історію бізнесу, список ключових осіб компанії, а також усі відповідні сертифікати та інші документи.

І якщо на вашому сайті досі цього немає, то існує великий ризик того, що при наступному “апдейті алгоритму” ваш сайт суттєво втратить позиції і трафік.

Правило 8. Репутація

Інформація про вашу компанію має міститись не тільки на вашому сайті. Слід аналізувати Google-видачу за вашими брендовими ключовими запитами, і прагнути зайняти в ній якомога більше місць. На допомогу тут приходить усе: соціальні мережі, Google Maps, сайти з відгуками, тематичні ЗМІ. Чим більше буде таких згадок, а також чим частіше люди шукатимуть вас за назвою бренду, тим швидше і міцніше ви зайдете в топ SEO-видачі і будете отримувати безкоштовний трафік.

Правило 9. Зовнішні посилання

...мусять бути. Посилальна маса все ще входить до трійки найвагоміших SEO-факторів. Вимоги до неї ті самі. Посилання мають бути з сайтів вашої тематики і вашого гео, з незаспамлених сайтів з великою кількістю органічного трафіку. Вона має міститися в релевантному для вас контенті і природним чином вписуватись в контент сторінки. І, звісно ж, для отримання посилань краще не використовувати спеціалізовані біржі, а знаходити унікальні ресурси і напряму домовлятися з їхніми власниками про розміщення посилання.

* * *

Цей список можна би було продовжити ще сотнею пунктів, проте, ми хотіли виділити саме критично важливі пункти, про які мають бути в курсі не тільки SEO-спеціалісти, а й самі власники інтернет-магазину. Сучасне SEO “виходить за рамки” лише вузькопрофільних робіт SEO-фахівців. Зараз це виключно комплексний підхід. Тому що асортимент, структура, експертний контент і брендові фактори — те, що створюється безпосередньо “разом” із бізнесом. І “гонка за ТОП” — це вже гонка не тільки оптимізаторів, а всього бізнесу повністю. 

Але є і гарна новина. Якщо ви зробили чудовий інтернет-магазин, зручний сайт і готові планомірно будувати свій бренд, то висококласний SEO-спеціаліст зможе забезпечити вам потік якісного трафіку з пошукових систем. Тому розвивайте свій бізнес — а з трафіком ми вам допоможемо!

Про автора:

Катерина Золотарьова, засновниця студії Site24, авторка і методист курсів SEO SkillUp 

30.12.2020
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.