Як відомо, створити інтернет-магазин замало, треба, щоб він ще й приносив гроші. І тут на допомогу приходять різні способи отримання трафіку на сайт, із яких саме SEO-трафік тримає пальму першості за співвідношенням ціни/ якості.
Привабливості SEO-просуванню додає і те, що зусилля на його отримання не йдуть “в нікуди", а працюють за накопичувальним принципом, і в результаті правильного просування безкоштовний трафік залишається на сайті навіть після припинення робіт.
Однак при цьому SEO ускладнюється, видозмінюється і, якщо ви хочете отримати результат зараз, у 2021 році — слід враховувати ряд важливих правил.
Достатня кількість товарів — один із факторів ранжування для пошукової системи. І якщо у ваших конкурентів в якомусь розділі 100 товарів, а у вас лише 5 — ви не вийдете в топ запитів цієї категорії. Варіантів є тільки 2: або розширювати товарну лінійку бізнесу, або сконцентруватись на просуванні в топ Google тих розділів, де ви маєте великий вибір продукції.
Це зовсім не новий тренд, скоріше, “золоте правило” SEO-просування. Важливе завдання SEO-спеціаліста — проаналізувати весь пошуковий попит по вашій ніші, і на основі семантичного ядра спроєктувати таку структуру сайту, котра сформує релевантні посадкові сторінки для всього пулу пошукових запитів. У випадку інтернет-магазину, скоріш за все, потрібно пропрацьовувати не тільки структуру категорій і підкатегорій, а задіювати ще й функціонал фільтрів. Але для того, щоб фільтрація інтернет-магазину давала трафік, потрібна дуже ретельна SEO-оптимізація.
Це теж не нова тема, але на 2021 рік Google анонсував оновлення алгоритму Core Web Vitals, який буде додатково песимізувати сайти з низькою швидкістю завантаження, нестабільними блоками на сайті та довгим часом відгуку на кліки користувачів.
Крім цього, і надалі важливим є контроль швидкості завантаження за Google PageSpeed і по розділу “Основні інтернет-показники” в Google Search Console. Важливо не допустити перебування сайту в “червоній зоні” за будь-яким із показників, при цьому “жовта зона” може бути допустимою, особливо, якщо аналіз конкурентів показує, що ви не відстаєте від них.
Тексти на сайтах зараз — це не тільки технічні показники об'єму, ключових слів і водності, а насамперед відповіді на запитання клієнта. Завдання SEO-спеціаліста в роботі з текстами зараз — це розуміння інтенту, “пошукової потреби” користувача, детальний аналіз SEO-видачі, проєктування структури посадкової сторінки. У випадку інтернет-магазину традиційний “SEO-текст” внизу сторінки категорій має не просто “бути”, а надавати користувачам базову інформацію про правила вибору товарів у даній категорії. А також бути структурованим, містити заголовки і списки.
В 2021 році це матиме додаткове значення, оскільки Google планує реалізувати алгоритм Passage Indexing, що аналізуватиме текст по абзацах (“пасажах”) і перенаправлятиме користувачів пошукової системи не просто на сторінку, а відразу на конкретне релевантне місце в тексті. А це означає, що першою “точкою дотику” користувача з вашою сторінкою може бути вже не “перший екран”, а будь-яке місце в тексті.
Частково це правило повторює попереднє, але воно вбиває одразу трьох зайців, а отже, заслуговує окремого пункту. Даний блок вирішує питання додавання в текст ключових слів, причому робить це в корисній для читача формі. За допомогою мікророзмітки цього блоку ми маємо шанс потрапити в розширений сніпет Google и отримати “більше місця” в пошуковій видачі. А за рахунок “запитальних” формулювань сайт може добре ранжуватися в голосовому пошуку.
У 2021 році Google має вже цілком перейти на пріоритет мобільної видачі, а значить, що першочергово будуть аналізуватись мобільні версії сайтів. І якщо раніше просто наявність мобайл-версії була рекомендацією, то в цьому році не тільки наявність, а й ідеальна зручність версії для мобільних пристроїв різного формату — це must-категорія.
За останні 2 роки Google почав висувати особливі вимоги до контенту і сайтів в цілому. Тепер важливою є не просто його наявність, але й ще хто є його автором. Відносно сайту в цілому пошукова система має розуміти, “хто стоїть” за цим бізнесом. Сторінка “Про нас” вже давно мусить бути не текстом-кліше, а повноцінною інформаційною сторінкою, що розкриває історію бізнесу, список ключових осіб компанії, а також усі відповідні сертифікати та інші документи.
І якщо на вашому сайті досі цього немає, то існує великий ризик того, що при наступному “апдейті алгоритму” ваш сайт суттєво втратить позиції і трафік.
Інформація про вашу компанію має міститись не тільки на вашому сайті. Слід аналізувати Google-видачу за вашими брендовими ключовими запитами, і прагнути зайняти в ній якомога більше місць. На допомогу тут приходить усе: соціальні мережі, Google Maps, сайти з відгуками, тематичні ЗМІ. Чим більше буде таких згадок, а також чим частіше люди шукатимуть вас за назвою бренду, тим швидше і міцніше ви зайдете в топ SEO-видачі і будете отримувати безкоштовний трафік.
...мусять бути. Посилальна маса все ще входить до трійки найвагоміших SEO-факторів. Вимоги до неї ті самі. Посилання мають бути з сайтів вашої тематики і вашого гео, з незаспамлених сайтів з великою кількістю органічного трафіку. Вона має міститися в релевантному для вас контенті і природним чином вписуватись в контент сторінки. І, звісно ж, для отримання посилань краще не використовувати спеціалізовані біржі, а знаходити унікальні ресурси і напряму домовлятися з їхніми власниками про розміщення посилання.
* * *
Цей список можна би було продовжити ще сотнею пунктів, проте, ми хотіли виділити саме критично важливі пункти, про які мають бути в курсі не тільки SEO-спеціалісти, а й самі власники інтернет-магазину. Сучасне SEO “виходить за рамки” лише вузькопрофільних робіт SEO-фахівців. Зараз це виключно комплексний підхід. Тому що асортимент, структура, експертний контент і брендові фактори — те, що створюється безпосередньо “разом” із бізнесом. І “гонка за ТОП” — це вже гонка не тільки оптимізаторів, а всього бізнесу повністю.
Але є і гарна новина. Якщо ви зробили чудовий інтернет-магазин, зручний сайт і готові планомірно будувати свій бренд, то висококласний SEO-спеціаліст зможе забезпечити вам потік якісного трафіку з пошукових систем. Тому розвивайте свій бізнес — а з трафіком ми вам допоможемо!
Катерина Золотарьова, засновниця студії Site24, авторка і методист курсів SEO SkillUp