Мікродані і як вони впливають на рейтинги сторінки в пошуку 8 Мікродані і як вони впливають на рейтинги сторінки в пошуку 9 Мікродані і як вони впливають на рейтинги сторінки в пошуку 10

Мікродані: як семантична розмітка сторінки впливає на позиції сайту

#Маркетинг&SEO

Варіантів застосування мікроданних настільки багато, що важко охопити їх усі. Створюючи семантичну розмітку сторінок для пошукових систем, ви тим самим дозволяєте їм робити цікаві речі з вашим контентом. Якщо використовувати розмітку правильно, то у результаті структуровані дані принесуть вам приплив органічного трафіку, більш кваліфікованих лідів і поліпшать конверсії. Як це можливо? Давайте дізнаємося.

Що таке мікродані?

Мікродані (англ. Microdata) у HTML5 - стандарт, створений WHATWG для опису розширених метаданих на веб-сторінках. Пошукові системи і роботи вміють витягати й обробляти мікродані з веб-сторінки і використовувати їх, щоб видавати за запитами користувачів найбільш релевантні результати. Можна сказати, що мікродані - свого роду спосіб "спілкування" з пошуковими системами (Google, Bing, Яндекс, Yahoo та іншими) і пояснення їм, чим є елементи вашої сторінки: ім'я автора, назва фільму або рейтинг, наприклад. Пошукова система виділить такий маркований контент у результатах пошуку.

На високому рівні мікродані складаються з групи пар "ім'я-значення". Такі групи називаються "сутностями", а кожна пара "ім'я-значення" є властивістю. Сутності та властивості представлені у вигляді регулярних елементів:

  • щоб створити сутність, використовується атрибут itemscope;
  • властивості сутності та її похідних визначаються за допомогою атрибута itemprop;
  • атрибут itemtype визначає властивості елементів і вказує URL-адресу словника: наприклад, властивість "class", присвоєне елементу типу "https: //census.example/person", може вказувати на соціально-економічний клас людини, в той час як властивість "class ", задане для сутності з типом" https://example.com/school/teacher "може описувати шкільний клас з учителем. Кілька різних типів можуть стосуватися одного словником.

Нижче ви бачите приклад мікророзмітки у форматі Schema.org для простої сторінки:

Приклад мікророзмітки

Джерело: https://dev.to/brandvantage/what-is-microdata-5epm 

Словники мікророзмітки

Словники мікроданних дуже гнучкі та розгортаються, і ця їхня схильність до органічного росту (наповненню по мірі виникнення нових смислових понять) - те, що відрізняє мікродані від інших форматів структурованих даних, що з'явилися раніше. Використання доступних відкритих словників - наприклад, Schema.org - дозволяє веб-розробникам використовувати єдину мову для семантичної розмітки даних про фільми, компаніях і продуктах, яких на момент складання словника ще не існувало.

Shema.org

Більш, ніж 10 мільйонів сайтів використовують мікродані Schema.org для семантичної розмітки окремих веб-сторінок, email-повідомлень і створення розширених результатів у пошуковій видачі. Відкрита бібліотека Schema.org - це open source проект, що підтримує різні формати розмітки, у тому числі RDFa, мікродані і JSON-LD. Ці словники містять набори різних атрибутів для даних, вказують на зв'язок між сутностями і діями, а також їх можна доповнювати - для цього існує задокументована модель розширення.

Схеми - це набори типів (html-тегів), організованих у вигляді ієрархії, де з кожним типом пов'язаний набір властивостей. Найбільш часто використовуються такі словники:

  • Творчі роботи: CreativeWork (Творчість), Book (Книга), Movie (Фільм), MusicRecording (Музична запис), Recipe (Рецепт), TVSeries (Телесеріал) та інші;
  • Вбудовані нетекстові об'єкти: AudioObject (Аудіо), ImageObject (Зображення), VideoObject (Відео);
  • Event (Подія);
  • Здоров'я і медицина: поняття і типи, що належать до сфери медицини і охорони здоров'я, об'єднані в MedicalEntity;
  • Organization (Організація);
  • Person (Людина);
  • Place (Місце), LocalBusiness (Місцевий бізнес), Restaurant (Ресторан) і так далі;
  • Product (ВВП), Offer (Пропозиція), AggregateOffer (Сукупна Пропозиція);
  • Review (Відгук), AggregateRating (Сукупний Рейтинг);
  • Action (Дія);
  • Thing (найзагальніша сутність);
  • Intangible (нематеріальні об'єкти) і сотні інших.

OpenGraph

Open Graph — інтернет-протокол від Facebook, за допомогою якого будь-яка веб-сторінка може відображатися як розширений об'єкт (rich object) в соціальному графі. Щоб перетворити ваші сторінки в об'єкти такого типу, потрібно додати до них метадані. Коли ви вказуєте теги для веб, то в заголовку <head> веб-сторінки потрібно прописати додаткові <meta> теги за таким шаблоном:

<meta property=“[NAME]” content=“[VALUE]”/>

Чотири основні властивості, що задаються для кожної сторінки:

  • og: title - назва вашого об'єкта, як він повинен відображатися у публікації, наприклад, "Аватар";
  • og: type - тип об'єкта, наприклад, "video.movie". Залежно від типу, який ви задаєте, можна вибирати і інші властивості;
  • og: image - URL зображення, яке буде відображатися в публікації;
  • og: url - канонічний URL (canonical) вашого об'єкта, який буде використовуватися в якості його постійного ідентифікатора у графі, наприклад, "https://www.imdb.com/title/tt0499549/".

Під час налаштування тегів необхідно вибрати найбільш релевантні типи вмісту для вашої веб-сторінки (website, article, video й інші). Детальніше про типи і властивості об'єктів ви можете дізнатися на сайте Open Graph

Для чого використовують микророзмітку?

Опис продуктів, рейтингів і оглядів, подій, оголошень про пошук роботи і будь-якого подібного контенту з використанням структурованих даних допомагає пошуковим системам точно розуміти, що міститься в кожному розділі вашого сайту.

Використання мікроданних буде корисним бізнесам, що продають свої товари і послуги онлайн. Наприклад, пошукачам більше не потрібно "вгадувати", що список продуктів - це список продуктів. На сторінці видачі результатів пошуку з сайту виробника може підтягуватися інформація про розміри продукту, відгуки, описи і багато іншого. У свою чергу, це допоможе потенційним покупцям знайти потрібний продукт набагато швидше.

І ще один аргумент на користь використання мікроданних (особливо Schema.org) - то, що останні кілька років Google показує у топі пошукової видачі велика кількість розширених фрагментів, а також рекомендує використовувати структуровані дані на веб сайтах для створення більш релевантних та інформативних результатів.

Використання мікроданих для SEO-просування

Хоча мікродані в розмітці самі по собі не гарантують, що ваш сайт ранжируватиметься в топі видачі і безпосередньо не допомагають вам отримати більш високі позиції у Google, семантична розмітка дозволяє:

  • отримати розширені результати - це візуально поліпшені результати пошуку, в яких інформація витягується з релевантних структурованих даних;
  • потрапити в граф знань Google (Knowledge Graph) і отримати "панель знань" (Knowledge Panel), що відображатиметься поруч з іншими результатами пошуку. Це принесе бренду додаткову популярність і авторитет;
  • підтримувати семантичний пошук, що допоможе вашим сторінкам з'являтися у відповідь на більш релевантні запити;
  • підтримувати ваш досвід, авторитетність і довіру до вас із боку користувачів - ключові речі, що Google шукає на сайті.

Якщо ви використовуєте розширені сніпети, а ваша сторінка робить все те, що обіцяно в розширених результатах, то вона вважається якісною та актуальною для користувача, що відіб'ється на зниженні показника відмов (bounce rate). А низький показник відмов, в свою чергу, повідомляє Google про те, що ваш ресурс надійний і його можна показувати більшої аудиторії.

Розширені сніпети Google

Сніпет - це результат, який Google показує користувачеві у відповідь на його запит. Звичайний сниппет виглядає так:

 Сніпет

Google показує заголовок блакитним кольором, а чорним - URL і короткий опис того, про що взагалі ця сторінка (meta description text).

Розширені результати відрізняються від звичайних сніпетів: вони виглядають набагато привабливіше і допомагають вам відразу зрозуміти, про що мова - чи містить цей сайт то, що ви шукаєте. Розширений результат показує більше тексту між посиланням і описом. Він може виглядати приблизно так:

 Розширений сніпет

У цьому сніпеті з'явилася картинка з піцою, ви можете побачити рейтинг рецепта, кількість відгуків і час готування. Як бачите, тут міститься набагато більше інформації, ніж у звичайному сніпеті. Деякі тематики пошуку, включаючи ті ж самі рецепти, можуть відображатися у вигляді інших розширених результатів, наприклад, каруселі:

 Карусель результатів

У підсумку розширені результати (сніпети) можуть вплинути на ваш рейтинг. У них зазвичай вище клікабельность, тому що люди вважають за краще натискати на результати, що дають їм більше інформації. Якщо CTR сниппета збільшиться, з цього результату видачі до вас буде приходити більше трафіку, і Google ранжуватиме вашу сторінку вище за інших.

Мікророзмітка хлібних крихт

"Хлібні крихти" (breadcrumbs) на сторінці вказують її позицію у структурі сайту і допомагають користувачам краще орієнтуватися в розділах вашого ресурсу.

Google Пошук використовує розмітку хлібних крихт, щоб визначити категорію вмісту веб-сторінки в контексті даного пошукового запиту.

Ви можете задати як одну, так і декілька рядків хлібних крихт, якщо ваш сайт має більш складну навігацію.

Щоб хлібні крихти відображалися у сніпеті в результатах Google, потрібно створити для них мікророзмітки. Для позначення хлібних крихт необхідно вказати дані типу BreadcrumbList, що містить, як мінімум, два атрибути ListItems.

Нижче ви бачите приклад оформлення хлібних крихт за допомогою мікроданних у Schema.org:

 Приклад оформлення хлібних крихт

Джерело: https://schema.org/

Після того, як ви додали структуровані дані і ваші сторінки пройшли індексацію в Google, саме час перевірити мікророзмітки на наявність помилок за допомогою спеціальних інструментів.

Інструменти перевірки структурованих даних

Ці утиліти допоможуть вам перевірити мікродані та правильність відображення розширених результатів (microdata, RDFa і JSON-LD), а також поліпшити спосіб показу вашої сторінки у SERP (пошукової видачі). Інструменти перевірки структурованих даних дозволяють отримати уявлення про вміст сторінки, що бачать пошукові системи:

  • який формат структурованих даних на сторінці?
  • Чи є помилки у структурованих даних?
  • Які подробиці будь-яких проблем із мікророзмітки?

Деякі валідатори мікророзмітки також можуть виявляти настройку постійної посилання (permalink) і відображати інформацію щодо структури, визначати таксономії і кастомниє типи записи, перевіряти формати метаданих, які підтримуються Google, Bing, Яндекс і іншими пошуковими системами.

Інструмент перевірки мікророзмітки

Можливості

Для чого підходить лучше всього

Ціна

Google Structured Data Testing Tool

Інструмент перевірить ваші мікродані / структуровані дані та запропонує рекомендації для усунення будь-яких проблем і / або поліпшення розмітки. Все, що вам потрібно зробити, це вставити URL-адресу або код сниппета.

Валідація структурованих даних у форматі JSON-LD, мкроданих і RDFa 

Безкоштовно

SEO SiteCheckup

Допомагає перевірити, чи використовує ваш веб-сайт специфікації HTML Microdata (або розмітку структурованих даних). Крім того, він перевірить ваш сайт на наявність проблем із SEO (швидкість завантаження сторінки, редіректи, биті посилання).

Валідація структурованих даних у HTML, SEO-аналіз веб сайту і моніторинг

14-денний безкоштовний пробний період, три тарифні плани починаючи від $ US 24.95 на місяць

Structured Data Testing Tool 

Це розширення для Chrome отримує дані з Google Testing Tool для перевірки форматів структурованих даних JSON-LD, Microdata і RDFa і виділяє проблеми, що потребують поліпшення.

Перевірка структурованих даних/розширених фрагментів на веб-сторінці незалежно від того, чи доступна вона онлайн, в інтранеті або захищена паролем.

Безкоштовно

Structured Data Linter

Помогает веб-мастерам и разработчикам проверять структурированные данные, представленные на HTML-страницах. Есть визуальный предпросмотр тестирования кода словарей Schema.org, Open Graph и других.

Валидация RDFa, JSON-LD и микроданных согласно с новейшими спецификациями.

Безкоштовно

Facebook Sharing Debugger

Функції включають також пакетний інвалідатор, що дозволить оновити інформацію для кількох URL-адрес одночасно. Розмітка Open Graph дозволяє управляти поданням вашого веб-контенту в новинній стрічці.

Перегляд інформації, яка відображається при публікації вашої запису в Facebook, Messenger і інших соціальних мережах.

Безкоштовно

Мікродані - одна з багатьох тактик SEO, націлена на те, щоб сайт можна було знайти в пошукових системах шляхом виділення конкретної інформації. А оптимізація вмісту для створення розширених результатів в пошуковій видачі дозволить залучити на сайт більше органічного трафіку, кліків і поліпшити конверсію.

Якщо вам потрібна допомога у створенні розмітки для сайту вашої компанії або онлайн-проекту, наша команда завжди готова проконсультувати вас із будь-яких професійних питань - просто надішліть нам повідомлення або заповніть контактну форму.

14.11.2020
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.
Хочете обговорити ваш проект або замовити розробку?
Отправить
Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.