Команда Evergreen розповіли Say-Hi про один зі своїх найцікавіших проектів. Це історія про те, наскільки важливо безпосередньо взаємодіяти з клієнтом і мислити поза рамками.
Компанія "Ваш пульт " заснована в 1998 році, продає оптом і в роздріб пульти дистанційного керування. З оптових продажів є лідером в Україні. В 2008 компанія відкрила інтернет магазин.
Вид сайту до редизайну:
"Ваш пульт" звернулися в Evergreen, коли завдання бізнесу перевершили можливості старого сайту - платформа застаріла, підтримувати працездатність ставало все важче, дизайн не відповідав духу часу.
Нашим завданням було створити зручний для бізнесу і клієнтів сайт. Новий проект повинен був автоматизувати бізнес-процес продажу, об'єднати оптову та роздрібну торгівлю в один інтернет магазин, і інтегрувати дві внутрішні системи обліку з новим сайтом.
Спочатку ми планували створити простий, сучасний і зрозумілий користувачеві дизайн. Але процес створення перетворився на цілу повчальну історію, про який хочемо вам розповісти.
Проектуючи сайт, ми розділили цільову аудиторію на 2 сегмента: роздрібні і оптові покупці. Методом персон описали користувачів сайту і промоделювали всі можливі способи пошуку пульта. Крім стандартних для інтернет магазину способів через каталог і пошук придумали дві цікаві функції:
Винесли ці функції на перший екран головної сторінки прототипу, щоб всі інструменти були на виду.
Скріншот прототипу головної сторінки
Для оптових покупців спроектували особистий кабінет, в якому вони зберігають адреси доставок і переглядають історія замовлень. Крім того, змінили кошик і оформлення замовлення, щоб було зручно працювати з великим списком замовлення.
Щоб відстежити ефективність рішень, ми виписали усі бізнес-метрики на які впливає редизайн. Промоделювали як ми можемо поліпшити кожну з них за допомогою сайту. Точні розрахунки будемо робити по закінченню 3-х місяців, коли збереться статистика.
Метрики редизайну:
Прототип був прийнятий клієнтом без заперечень, і ми приступили до дизайну сайту.
Ми взялися за дизайн і я був призначений виконавцем. Моя комунікація з клієнтом була побудована через акаунт-менеджера, і це зіграло з нами злий жарт. - Павло Савеленко, дизайнер
Але про все по порядку.
Ми в компанії дотримуємося думки, що потрібно готувати і показувати клієнту 1 добре пророблений концепт дизайну. Але при цьому мати в запасі 2-3 непоганих варіанти, якщо з першого разу не посподобались. Правда бувають випадки коли щось йде не так.
Отже, приступаємо до концепту. Насамперед дизайнер зібрав кілька референсів і менеджер відправив їх клієнту. З них клієнт вибрав ті, які викликають емоційний відгук.
Як будь-якому дизайнерові з кожним новим проектом мені хочеться зробити "wow" дизайн. Такий стиль має на увазі розрив шаблонів: нестандартні компонування, сміливі рішення взаємодії і багато (іноді марного) інтерактиву. Ми розуміли що цільова аудиторія до цього не готова, тому вирішили робити стандартний дизайн з приємними деталями. Розумно, цілі бізнесу важливіше творчих амбіцій дизайнера. - Павло Савеленко, дизайнер
Основна аудиторія сайту - люди далекі від комп'ютерної графіки та креативних рішень. Тому ми почали створювати консервативні і прості концепти. Наш дизайнер намалював шість концептів, два з яких ми показали клієнтові. Він зробив вибір, і затвердив один з них.
Скріншот затвердженого концепту дизайну
Все йшло за планом. Дизайнер намалював все 39 сторінок, стилі, стану і ми відправили клієнту на твердження дизайн всього сайту.
У відповідь ми отримали те чого не очікували. Ось кілька фраз з листа, без цензури:
Як бути? Формально ми знаходимося в рамках договору: клієнт затвердив концепт, на його основі ми намалювали весь дизайн. Бюджет витрачений.
Треба віддати належне клієнту. Він прийняв частину відповідальності за результат і погодився працювати поки не доб'ємося успіху.
Стало зрозуміло - дизайнер і клієнт мислять не на одній хвилі. Ми провели зустріч на яку клієнт приїхав з пакетом пультів, щоб передати "дух свого бізнесу".
Під час бесіди клієнт привів цікаве порівняння, яке мені добре запам'ятався. Він показав пульт, який в закупівлі в Китаї коштує 50 центів, і пульт дизайн якого виконав Armani для Samsung. Китайський пульт був з грубого пластика, з & ldquo; іграшковими & rdquo; кнопками. Пульт від Armani можна описати просто "вершина промислового дизайну". - Павло Савеленко, дизайнер
Перед дизайнером був челендж - зробити дизайн такого рівня, щоб він був як дизайн Armani в світі пультів. Надихає.
Він почав робити концепти, спробував так:
Потім так:
Клієнту подобалося, але це був не той результат, який він очікував.
Коли довго працюєш над одним дизайном погляд "змальовується". Здається що спробував все що міг. Та й просто накопичується втома. Я зрозумів що перебуваю в творчому куті і подзвонив керівнику з проханням зняти мене з проекту. Але ми вирішили зробити паузу і дати мені ще одну спробу.
Тут я згадав зустріч з клієнтом на яку він приїхав з пультами. Зрозумів що клієнт з любов'ю ставитися до своєї справи, цінує і добре розбирається в товарі, який продає. А що якщо спробувати зробити дизайн в стилі пульта? - Павло Савеленко, дизайнер.
Так з'явилася нова концепція дизайну: сайт повинен з першого погляду викликати асоціацію з пультом. Фон сайту повинен бути пластикового чорно-сірого кольору з шорсткою текстурою, що нагадує матеріал пульта. А іконки сайту повинні бути як кнопки пульта і здаватися гумовими.
Такий амбіційний план поставив перед дизайнером нелегку задачу: навчитися малювати об'ємні і реалістичні кнопки. Я підказував йому якісь принципи, про світло, розподіл променів в обсязі. Сказав сидіти і спостерігати за тим як виглядають різні типи пластику. Він малював і перемальовував кожну кнопку по чотири рази, поки вони не набули свого нинішнього "пультового" вигляду. - Сергій Кравцов, керуючий партнер
В результаті з'явилися такі концепти:
Я показав варіанти всім співробітникам і нам так сподобався один концепт, що ми навіть боїмося в ньому що-небудь міняти! - Володимир Зубенко, директор компанії Ваш Пульт
Ось такою була відповідь клієнта. Це перемога!
Для мене це було випробування, і найважчий на даний момент проект. Всього ми зробили 28 концептів, і витратили близько 100 годин тільки на концепти. - Павло Савеленко, дизайнер
За перші три дні після запуску нового сайту клієнт отримав 14 заявок на підбір пульта по фото. Кількість онлайн оплат за кілька місяців зросла з 1-2% до 9-10%, тому що люди почали довіряти сайту. У партнерів і оптових покупців сайт викликав подив. Не всі були готові переводити процес оформлення замовлення в онлайн, не всім сподобався дизайн. Але клієнта це не хвилює - він захоплюється дизайном.
Спілкуйтеся з клієнтом. Обговорення договорів, розробки проекту, технічних деталей - все це можна передавати менеджеру, але дизайн і емоції - ніколи. Неможливо через листи або скайп на тонкому рівні зрозуміти який дизайн подобається клієнту.
Не показуйте референс. Клієнту важко дивлячись на референс представити свій сайт. Це спрацює тільки якщо ви збираєтеся повністю скопіювати стиль. Ми впровадили практику робити швидкі начерки 2-3 стилів першого екрану головної сторінки. Це займає 5-7 годин і дозволяє клієнтові побачити як буде виглядати його сайт.
Збирайте критерії. Перед стартом дизайну ми проводимо установчу зустріч, на якій ще глибше збираємо критерії і показуємо начерки дизайну. Така зустріч дозволяє з високою ймовірністю правильно налаштуватися на хвилю клієнта і зробити 1 класний концепт.
Робіть нешаблонний дизайн. Не бійтеся робити не трендовий дизайн, який надихає клієнта. Стиль скевоморфізм, в якому зроблений дизайн, не є трендом і пішов разом з iOS 6. Але зате як подобається клієнту! Він до цих пір їм захоплюється і відстоює його перед усіма партнерами.
А якщо у вас залишилося питання "у чому революційність дизайну цього сайту?"- ось скріншоти 5 сайтів конкурентів в цій ніші, щоб ви побачили стан справ. - Станіслав Скрипніков, BDM
Більше наших дизан-проектів дивіться в галереї Behance.