Чи можуть чатботи спілкуватися як люди? Кращі приклади чатботів 8 Чи можуть чатботи спілкуватися як люди? Кращі приклади чатботів 9 Чи можуть чатботи спілкуватися як люди? Кращі приклади чатботів 10

Чи можуть чатботи спілкуватися, як люди? Приклади чатботів із розумінням природної мови

#Чатботи

Бізнеси сьогодні зацікавлені в розробці ботів, які можуть не тільки розуміти людину, але й спілкуватися з нею на одному рівні, що дозволить скоротити витрати на співробітників кол-центрів, лікарів, консультантів різного штибу. Щоб зрозуміти, наскільки це реально вже сьогодні, чи все ще належить до сфери фантастики, давайте розглянемо можливості топових чатботів.

Для створення якісного чатбота маса зусиль вкладається в розробку штучного інтелекту і машинне навчання нейронних мереж. При цьому важливе також ядро, на якому будується «розумний» чатбот.

      • NLP або Natural Language Processing — загальний термін, що описує здатність машини обробляти сказане, розуміти його значення, визначати необхідну дію у відповідь і відповідати мовою, зрозумілою користувачеві. NLP — процес перетворення комп'ютером тексту на структуровані дані.
      • NLU або Natural Language Understanding — основа будь-якого чатбота. Це підмножина процесів NLP, у якого значно вужчий, але вкрай значний спектр дії. Це вміння комп'ютера вибрати, як найкраще опрацювати неструктуровані вхідні дані та перетворити їх на структуру, зрозумілу машині. Вкрай важливо це для таких непередбачуваних даних як скорочення, розмовна мова, слова, написані з помилками, які людина зрозуміє, а машина — ні.
      • NLG або Natural Language Generation — процес перетворення комп'ютером структурованих даних на текст. По суті, це створення ботом тексту для спілкування з людиною, зрозумілою для неї мовою.

    Створимо чатбота для вас

    Чи є різниця в мовленні робота й людини

    Мова людини безпосередньо пов'язана з її мисленням. Щоб зрозуміти чи можуть чатботи спілкуватися як люди, спершу потрібно відповісти на питання: "Чи мислять вони так само, як люди"?

    Наскільки відрізняється мислення комп'ютера і людини? Пояснимо на простому прикладі: ваша дружина попросила купити хліба. Звичайно, всі люди різні, та скажімо, ви любите точність у всьому. Тоді алгоритм ваших дій буде наступним:

      1. В першу чергу ви запитаєте, який саме хліб треба. Скажімо, вона відповідає: "Хочу багет із гречаного борошна".

      2. Потім ви перепитаете скільки: буханець, півбуханця, четвертинку? Дізнаєтеся, що дружина хоче цілий.

      3. Потім перевірите відомі вам місця, де такий можна знайти. Ви знаєте, що звичайні багети є в багатьох магазинах, але гречаний може бути лише у певних супермаркетах.

      4. Ви знаходите багет у двох магазинах біля дому. В одному він коштує 20 гривень, в іншому — 25. Питаєте у дружини, який вибрати.

      5. Отримавши відповідь щодо вартості, купуєте потрібний варіант. А якщо в її голосі чулося роздратування, то до багета візьмете ще й шоколадку — для кращого ефекту.

    Чатбот здійснює той же процес. По суті, головна відмінність чатбота від людини — відсутність інтуїтивного розуміння. Чатботи просто не здатні читати між рядками і розуміти відтінки настрою, тому у випадку покупки через чатбот ваша дружина навряд чи отримала би в подарунок шоколадку. Але цілком може отримати пропозицію придбати продукт, який найкраще поєднується з тим, що вона вибрала.

    Чатботи зі штучним інтелектом, що спілкуються як люди

    Ось як виглядало спілкування двох чатботів зі штучним інтелектом у 2011 році:

    Але прогрес рушив далеко вперед, і чатботи вже здатні до набагато більш «людського» спілкування. Приклад цього — голосовий чатбот Mitsuku, 4-кратний переможець конкусу на премію Льобнера за проходження тесту Тюрінга в 2013, 2016 2017 і 2018 році.

    У наступному відео можна побачити порівняльний аналіз відповідей Mitsuku і ще одного відомого чатбота, створеного Amazon, на ім'я Alexa на однакові питання. І різниця між ними дійсно вражає, хоча до реального людського спілкування ще не дотягує.



    Чат бот психотерапевт Woebot

    Цей чатбот варто згадати окремо, оскільки сфера людських почуттів і емоцій особливо складна й тонка і, як вважається, наразі недоступна чатботам. У 2016 році Елісон Дарсі, творець і CEO компанії Woebot створила робота, з метою допомогти людям у депресії. Будучи доктором психології Стенфордського університету, вона знала, що когнітивно-поведінкова терапія — потужний засіб допомоги людям, які страждають від депресії або підвищеної тривожності. Це форма лікування, під час якої терапевт вчить пацієнта використовувати прості техніки, які допомагають подолати негативні патерни мислення.

    Навчитися цьому нескладно, однак лікування проходить ефективніше, якщо регулярно відвідувати лікаря, що недоступно для багатьох із міркувань часу, фінансів або інших. Дарсі знала, що дві третини людей в одних лише Сполучених Штатах ніколи не звертаються до фахівців, не кажучи вже про решту світу. В деяких країнах у людей немає доступу до звичайних лікарів, що й казати про підтримку ментального здоров'я.

    Чатбот створений у кооперації з командою психологів і Ендрю Ином, піонером в області штучного інтелекту, і запрограмований на безліч варіантів розмови в стилі біхевіорістської терапії. За допомогою простих повідомлень чатбот дозволяє користувачам точно описувати їх стани й долати спотворене мислення або панічну атаку.

    Такий бот-терапевт, доступний 24 години на добу, може допомогти багатьом людям з цілого світу. Аватар чатбота спеціально зробили роботом, щоб користувачам було легше довіритися йому. Але його особистість, вміння своєчасно вставляти в розмову емоджі та гіфки, робить спілкування з ним дуже схожим на спілкування з людиною.

    Протягом першого тижня роботи Woebot його допомогою скористалися 50 тисяч людей. Це більше, ніж будь-який психотерапевт може прийняти за все життя. Дарсі вважає, що невдовзі штучний інтелект зможе розпізнавати почуття людей краще, ніж ми самі.

    Чатбот друг при безсонні

    І ще один невеличкий приклад. Всім нам знайоме відчуття, коли не спиться, і активно шукаєш, хто з друзів онлайн, щоб поспілкуватися. Цю проблему теж вирішує чатбот Insomno Bot 3000. Достатньо просто написати на конкретний номер — і приємний, турботливий, невтомний співрозмовник забезпечений.

    Віртуальний співрозмовник A.L.I.C.E.

    A.L.I.C.E. (Artificial Linguistic Internet Computer Entity) — віртуальний чатбот, що вже декілька років входить до трійки кращих чатботів світу і може вести бесіду практично природною людською мовою. Для цього система зіставляє фрази користувача зі зразками в базі знань за допомогою евристичного методу.

    То чи можна замінити співробітників чатботами?

    Як бачимо, боти справді вже багато в чому спілкуються подібно до людей. Але чи можна реально вже сьогодні замінити продавця у вашому магазині чи іншого працівника на бота?

    На жаль, поки це неможливо. Навіть новітні розробки відрізняються своєю здатністю мислити й розмовляти, від людей. Чатбот не може зрозуміти сленг, нерозбірливу мову, скорочення, видозмінені слова, метафори. Вони не реагують на натяки і поки що не розпізнають тон бесіди та настрій співрозмовника.

    Чатботи можуть:

      • боти доступні 24/7, без вихідних, лікарняних і поганого настрою;
      • реагувати на запит клієнта миттєво, не змушуючи його чекати;
      • з'ясовувати потребу за допомогою стандартних питань, щоб порекомендувати саме той товар, який потрібен;
      • давати посилання на пряму покупку потрібного товару;
      • шукати відповіді на питання в базі даних, використовуючи алгоритми розпізнавання природної мови (NLU);
      • за потреби переводити клієнта на живого менеджера.

    Чатботи не можуть:

      • реагувати на нестандартні запити;
      • давати консультацію чи пораду в повному розумінні цих слів ( "А чи буде промокати ця тканина?", "А чи підійде це для 3-річної дитини?", "А порадьте щось для бабусі");
      • автоматично вирішувати питання в неінтегрованих системах (виписувати паперовий рахунок, зателефонувати в інший відділ і т.п.).

    Тому наразі використовувати чатбот можна більше як допоміжний інструмент, щоб скоротити процес продажу, покращити процеси підтримки та зменшити кількість працівників на ставці, але поки не як альтернативу людині.

    Что не могут чат боты

    А щоб зрозуміти, чи потрібен бот конкретно у вашому випадку, дайте відповідь на питання: яку категорію товарів ви продаєте? Якщо це недорогі товари широкого вжитку, клієнти з легкістю сприймуть консультанта-бота. Якщо ж це ексклюзивні дорогі товари чи послуги, їм скоріш за все захочеться індивідуального підходу, який поки що можуть забезпечити тільки люди.

    Вважаєте, що вашому бізнесу потрібен чатбот прямо зараз? Напишіть нам, і ми зможемо його створити.

    21.03.2019
    Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.
    Хочете обговорити ваш проект або замовити розробку?
    Надіслати
    Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.