Будь-який продукт у кінцевому підсумку створюється для користувача. Його бажання і потреби в пріоритеті. Він – мета наших прагнень і головний суддя того, вийшло у нас чи ні.

Копірайтер і дизайнер повинні працювати пліч-о-пліч щоб концепт дизайну був якісним. Разом вони опрацьовують інформаційну архітектуру сторінки з самого початку створення сайту/продукту. Професійні UX-копірайтери часто працюють разом не тільки з дизайнерами, але і з розробниками. І під час роботи задають питання, щоб зрозуміти, як працює продукт і чому були прийняті ті чи інші дизайнерські рішення.

Дуже важливо почати створювати тексти якомога швидше, оскільки проблеми з написанням зрозумілого лаконічного тексту часто виявляють проблему в самому UX-дизайні. А вирішити їх на ранньому етапі буде набагато простіше. Залучати ж копірайтера в самому кінці творчого процесу – «все одно, що намагатися засунути зубну пасту в тюбик», як говорив лауреат Пулітцерівської премії Джон Стейнбек.

Що таке UX-копірайтинг

UX-копірайтинг – один із основних трендів веб-дизайну в США на даний час. UX-копірайтинг базується на двох простих принципах: повага до відвідувачів і користь, яку компанія може їм принести. Повага включає в себе також економію часу відвідувача: тому контент повинен бути коротким, максимально повним і зрозумілим.

UX-копірайтер здатен збільшити конверсію простою зміною напису на CTA-кнопці.

UX-копірайтинг – спеціальність у рамках контентної стратегії, а також складова частина UX. Завдання UX-текстів – допомогти користувачеві досягти його цілей за допомогою текстів. Це додатковий інструмент впливу на користувача. Золоте правило UX-копірайтингу: принеси користь користувачу, а не вправляйся в красномовстві, налягай на SEO в текстах чи вихваляй свою компанію.

Мета UX-копірайтингу – встановити комунікацію між користувачем і брендом:

    • Хороший UX-копірайтер знає принципи побудови текстів (ЩО говорить бренд).
    • Чудовий UX-копірайтер здатен перетворити кожне слово на послання від бренду. Саме на цьому етапі в текстах проявляється голос бренду, його характерні нотки звернення до користувачів (ЯК говорить бренд).

Тут важливо говорити прямо, без натяків і жаргону, щоб вас однаково добре зрозумів і професор університету, і домогосподарка з трьома дітьми, і продавець із кіоска з шаурмою.

Принципи успішного UX-копірайтингу

Зрозумілість

Тексти зрозумілі користувачам, описують не тільки їхні почуття, але і їхні дії. В UX-копірайтингу використовують дієслова, адже вони пояснюють користувачам, що потрібно зробити: «Введи», «Натисни», «Дізнайся», «Підпишись», «Поділися з друзями» і т.д.

Принцип успешного UX-копирайтинга - Понятность

У контексті виходу нових продуктів це значить описувати НЕ нові можливості продукту, АЛЕ нові дії, які ви зможете зробити з його допомогою: «Завантажте фото техпаспорта», «Відскануте штрих-код», «Купіть в один клік».

Лаконічність

Кожне слово в хорошому UX-тексті несе конкретне смислове навантаження і виконує конкретне завдання. 0% води, 100% користі. Якщо з тексту не можна викинути ні слова, це хороший текст. Щоб створити такий, досить користуватися правилом: основну інформацію потрібно сказати першою. А решту слів безжально прибрати.

Те ж стосується слів, які можна замінити візуальними елементами. Іноді для кращого ефекту слід використовувати графіку: обвести потрібну строчку, підсвітити її, щоб звернути увагу користувача.

Принцип успешного UX-копирайтинга - Лаконичность

Користь

Користувач повинен мати відповідь на єдине питання: як отримати те, що йому потрібно. І ваш текст повинен відповідати на нього максимально коротко і ясно.

При цьому важливо зрозуміти можливі складнощі, з якими стикається користувач. Поставити себе на його місце і відчути що ж пішло не так. Наприклад, якщо користувач не міг увійти в обліковий запис з першого разу, на те може бути 2 основні причини: він помилився при введенні пароля або забув його.

Принцип успешного UX-копирайтинга - Польза

Головне – завжди слід давати саме ту інформацію, яка зараз потрібна користувачеві найбільше.

Послідовність

UX-копірайтинг – не поле для літературних шедеврів. Якщо ми продаємо меблі, не потрібно називати їх то меблями, то предметами інтер'єру, то елементами обстановки. Тримайте увагу користувачів в фокусі. Меблі значить меблі.

Своєчасність

Це стосується інтерактивних елементів на сайті. Користувачі люблять, щоб їх дивували, але тільки коли їм цього хочеться. На практиці це виглядає наступним чином: користувачі будуть дратуватися на креативні кнопки, значення яких не розуміють, але зрадіють кнопкам, які креативно обіграють знайомі значення.

Те саме стосується анімації. Користувачі роздратовано сприймуть анімацію, яка з'явиться посеред процесу реєстрації (відволікає ж!), Але з радістю сприймуть ту, яка вітає їх із виконаною дією.

Позачасовість

UX-тексти уникають точних дат – дати не мають значення. Потрібне враження і настрій створюється якщо використовувати слова «вчора», «сьогодні», «завтра». Вони набагато зрозуміліші й приємніші користувачам і не змушують щоразу зазирати в календар.

Голос бренду в UX-копірайтингу

Який він, ваш бренд? Який у нього характер? Може, він молодий задерикуватий хлопець, трохи хіпстер, зі склянкою смузі в руці і модними сленгових слівцями в запасі? Або він – сувора леді-бос у діловому костюмі зі склянкою карамельного лате. А, може, інтелігентний професор філософії, що у вільний час колекціонує метеликів?

Щоб зрозуміти це, зосередьтеся на головному продукті і його ключовій функції. Вона підкаже і характер, і відмінні риси, і лексику, яку варто використовувати. Може, у вашого бренду з'явиться улюблене слово або вираз. Чому б і ні? Головне – створити індивідуальний, впізнаваний голос бренду, який подобається вашій аудиторії.

Тоді хіпстер скаже: «Бро, ти помилився паролем. Спробуй іще раз». Леді-бос безпристрасно повідомить: «Перевірте пароль і введіть знову». А професор акуратно нагадає: «Помилки трапляються. Спробуйте ще».

Створення голосу бренду пов'язане з розробкою персонажа в маркетингу. Вам спершу потрібно відповісти на масу запитань про свій бренд, так, якби він був людиною. Який він, скільки йому років, що любить, чим займається у вільний час, яку музику слухає, якими словами ви б могли його описати. А головне, чому людям повинно бути цікаво з ним познайомитися.

Зробивши так, ви отримаєте не тільки образ продукту, але і опис ядра ваших клієнтів. І зрозумієте якими словами розмовляти з ними, а заодно тексти якого стилю повинні бути на вашому сайті.

Тон бренду в UX-копірайтингу

Створивши міцний впізнаваний голос бренду, можна сміливо грати його тонами. Як якби жива людина розмовляв серйозно, грайливо, скромно, сумно або радісно. Розробіть шкалу настроїв і відповідних кожному настрою фраз вашого бренду, щоб використовувати їх в різних точках взаємодії з користувачем.

Наприклад, який напис з'явиться коли користувач оформить покупку. Підпишеться на розсилку. Відпише від неї. Зробить репост статті з вашого блогу. Складіть гайдлайн по всіх цих випадках.

Головне, щоб настрій бренду збігався з настроєм користувача. А для цього потрібно чітко розуміти чому користувач здійснює ту чи іншу дію і що при цьому відчуває. Створите відчуття емпатичного зв'язку бренду та користувача – і ви на коні.

Кому потрібен UX-копірайтинг

Не має значення, створюєте ви сайт/додаток з нуля чи робите редизайн існуючого, необхідно продумати кожен етап взаємодії з користувачем. І кожне слово контенту зіграє в цьому свою роль. Саме тому UX-копірайтинг слід задіяти нарівні з розробкою і дизайном.

Якісний UX-копірайтинг займає велику кількість сил і часу. Його завдання не обмежується написанням красивих текстів. Іноді навіть навпаки - тексти не надто гарні, надмірно прямолінійні і ніби обрізані.

Краса UX-копірайтингу в його ефективності. І якщо користувач проходить шлях від точки входу на сайт до покупки продукту за короткий термін, якщо йому на вашому сайті все зрозуміло, і він повертається знову і знову, значить, ваш UX працює і всі докладені зусилля того варті. Адже кожне слово на вашому сайті або в додатку – частина спілкування з клієнтом. І завдання UX-копірайтера – зробити це спілкування ефективним.

Хочете створити продукт, який враховує всі необхідні кроки на самому початковому етапі? Просто напишіть нам, і ми запропонуємо варіанти, максимально відповідні для вашого бізнесу.

27.05.2019
Рейтинг: 5 / 5 (2)