У першій частині цієї статті ми розглянули перші п'ять трендів UX дизайну, що вже сьогодні кардинально змінюють способи взаємодії користувачів із компаніями. Інтерактивні інтерфейси, персоналізація, спрощення навігації, голосовий пошук, синхронізація між пристроями - усі вони міцно зайняли топові місця у розробці продуктів для сучасного й успішного бізнесу. У цій статті ми розглянемо наступні 5 трендів, що будуть у топі UX у 2020 році.
Сьогодні ми практично все робимо через інтернет, і щодня залишаємо на десятках різних сайтів дуже багато особистих даних: дані кредитних карт, медичні записи, особисте листування, подорожі і навіть ім'я вихованця.
Конфіденційна інформація, особисті дані, опинившись у чужих руках, здатні завдати значної шкоди вашим клієнтам. Тим важливіше надати своїм клієнтам конфіденційність персональних даних і можливість самим управляти тим наскільки конфіденційні їхні дані.
dribbble.com
Бізнесу в будь-якому випадку важливо збирати дані про своїх клієнтів, щоб максимально точно налаштовувати маркетинг, робити персоналізацію інтерфейсів. Але користувачам потрібно, щоб із ними рахувалися. Убити двох зайців одним махом можна, надавши користувачам контроль над налаштуваннями конфіденційності.
Таким чином, UX тренд виражається в тому, щоб користувачі самостйно могли вибирати, які дані про них можна збирати компанії, могли змінювати ці налаштування за потребою. Якщо ви дасте користувачам можливість регулярно отримувати нагадування про свої поточні налаштування конфіденційності, вони будуть вдячні.
Даний тренд тісно пов'язаний із конфіденційністю. З тією лише різницею, що налаштування конфіденційності включають у себе обробку масивів особистих даних користувачів, а FaceID і розпізнавання відбитків відповідають за особистий доступ користувача до його техніці і ресурсів.
Ці методи набагато швидше, зручніше і більш технологічні, ніж введення паролів. Тим більше, вони вирішують проблему з множинними акаунтами, коли потрібно запам'ятовувати паролі для доступу до кожного з них. На даний момент особливою популярністю користуються дві технології:
Незважаючи на те, що технології поки не довершені, ці тренди залишаються передовими, і варто інтегрувати їх у ваш UX там, де це будее корисно.
Коли ви створюєте веб-дизайн, доповнена реальність (augmented reality, AR) і віртуальна реальність (virtual reality, VR) дозволяють інтегрувати цифрові елементи в картинку реального світу і запропонувати користувачам абсолютно свіжий погляд на щоденну рутину.
Освіта, нерухомість, здоров'я, наука, розваги, eCommerce, подорожі, медіа - лише деякі ніші, до яких можна застосувати тренд віртуальної та доповненої реальності у вашому власному UI/UX.
Ikea, Disney, Zara, Toyota вже запровадили доповнену реальність у свої продукти.
Додаток Gucci дозволяє користувачам приміряти сонячні окуляри, кросівки та інші речі. Додаток Ikea пропонує користувачам «приміряти» покупку в своєму інтер'єрі, перш ніж придбати її. Nike використовує AR для сканування ваших ніг для ідеальної підгонки кросівок, а Google використовує AR, щоб вести вас по заданому маршруту.
Доповнена реальність працює наступним чином:
Застосування доповненої реальності стало можливим із розвитком технологій 5G, і з подальшим розвитком інтернету ставатиме все більш актуальним. Для UX дизайнера доповнена реальність - можливість доповнити реальний світ графічним інтерфейсом. Якщо ви думаєте, що вашому бізнесу це не потрібно, повідомляємо: згідно з опитуваннями Gartner, 46% рітейлерів планують використовувати рішення віртуальної і доповненої реальності у своїй взаємодії з клієнтами.
Жести теж вже давно стали частиною наших звичок: ми постійно робимо рухи пальцем по екрану, і кожен жест веде до цілком конкретного результату (як свайпи вліво-вправо в Тіндері).
Ця ж технологія робить користування пристроями зручним для людей з інвалідністю: адже простий рух дозволяє досягти складних цілей. Наприклад, дає можливість відкрити жалюзі в будинку простим рухом пальця вгору або включити кавоварку клацанням пальців.
Мінімалізм у веб-дизайні можна описати терміном «елегантно спрощений». Використовувати його можна незалежно від того, чому саме присвячений ваш бізнес: він однаково добре послужить і B2B порталу для будівельних компаній, і сайту бронювання авіаквитків.
Мінімалізм в UX-дизайні дозволяє вирішити наступні завдання одночасно:
zhuanlan.zhihu.com
Саме тому важливим трендом UX дизайну в 2020-му році стали прості сайти з простою навігацією, де менше означає більше. Мінімалістичний дизайн характеризується простотою, ємністю, правильними пропорціями і композицією, відсутністю нефункціональних елементів, достатньою кількістю вільного простору. А головне, кожен елемент такого веб-ресурсу повинен бути корисним для користувача.
Якщо мета незалежного фінансового аудиту - підтвердити, що фінансовий звіт відповідає принципам бухгалтерського обліку, то незалежний UX аудит надає усім зацікавленим сторонам незалежну думку про ефективність дизайну платформи. Він допомагає перевірити його відповідність галузевим стандартам, останнім тенденціям і технологіям.
Для компанії, що залежить від продажів через Інтернет, щорічний аудит UX має вирішальне значення. Він допомагає підтримувати конкурентоспроможність і виявляти неочевидні проблеми на вашому веб-сайті/в додатку/програмному забезпеченні/платформі.
Сучасним компаніям у боротьбі за кожного клієнта вкрай важлива робота з відгуками клієнтів, з їхнім негативом. Також у розвитку смарт-технологій та інтернету речей важливо швидке порозуміння людини і машини. Саме тому все більшої популярності набирає UX тренд розпізнавання емоцій: машини розпізнають людські емоції, аналізуючи написаний текст, міміку, голос, фізичні показники (тиск, серцебиття).
Завдяки даному тренду стають можливим:
На даний момент це звучить зовсім фантастично, але тренд вже заданий, і технології розвиваються дуже швидко. І оскільки фінальна мета кожного бізнесу - не тільки продаж, але і позитивні емоції клієнта, який купив товар, то сприйняття й аналіз емоцій клієнта стануть потужним інструментом розвитку бізнесу і зміцнення його позицій.
Це були головні UX тренди 2020 року, які перетворюють звичайний бізнес у сучасне і технологічне рішення, що приносить прибуток і лояльних клієнтів. Уже уявляєте як впровадити будь-який із них або декілька відразу у ваш бізнес? Звертайтеся, перетворимо ідею в реальність.