Візуальний пошук – найбільш динамічна в своєму розвитку галузь пошуку. Вона перетворює камеру смартфона на зручний інструмент пошуку чого завгодно за лічені секунди. По суті, завдяки візуальному пошуку ми повертаємося до природного підходу до покупок, адже 93% людей приймають рішення про покупку за візуальним сприйняттям продукту.

Раніше відсутність можливості пошуку по фото змушувала користувачів звертатися до текстового пошуку. Але навіть при такому підході 73% людей обов'язково розглядають фотографії продукту, перш ніж придбати його. На сьогоднішній день 21% від усього пошуку в мережі Гугл в США займає пошук за картинками. Саме тому візуальний пошук як інструмент кардинально змінює спосіб взаємодії користувачів із E-commerce і соціальними медіаплатформи.

У чому зручність Visual Search для користувача

Візуальний пошук допомагає знайти будь-який предмет, знімок якого зроблено на камеру смартфона без тривалого текстового набору. Такий підхід значно спрощує пошук бажаного товару, особливо у випадках, коли забув назву, а правильно описати те, що шукаєш, досить складно. Пошуковик може і не зрозуміти, що під "плетений браслет, можна розплести та використовувати в екстремальних умовах для виживання" ви маєте на увазі "браслет виживання" з паракорду.

Браслет выживания

З візуальним пошуком стало куди простіше: тепер досить просто сфотографувати те, що цікаво – а система сама знайде потрібне серед мільйонів варіантів. І вам більше не потрібно описувати колір, стиль, бренд або обставини, за яких ви побачили цікаву для вас річ.

У чому зручність Visual Search для бізнесу

Важливий плюс для продавців – чесне визначення позиції продукту у видачі. Більше немає необхідності вкладатися в рекламу на кожному ресурсі, де представлені ваші товари. Після впровадження візуального пошуку змінюється сам підхід до видачі: які товари споживачі шукають частіше, ті й показуються насамперед.

Це добре для виробників, адже гарний/стильний/яскравий/зручний/потрібний товар рекламуватиме сам себе. За схемою: побачив на іншому, захотів сам. Для продавців аналітика візуального пошуку стає чудовим інструментом маркетингу, що допомагає зрозуміти що потрібно користувачам, що зараз у тренді, на що зробити ставку, і які смаки у їх цільової аудиторії.

Ми розглянемо кілька вражаючих кейсів застосування візуального пошуку. Це далеко не всі, хто застосовує цю технологію, більше ми опишемо в наступній частині статті.

Китайський сервіс візуального пошуку Pailitao

Першими потенціал візуального пошуку оцінили китайці і ще в 2014 році запустили сервіс пошуку по фото Pailitao, інтегрувавши його з найбільшими маркетплейсами азіатського ринку – Alibaba і Taobao. На те було кілька важливих причин:

  • Каталоги Alibaba і Taobao надзвичайно масивні, і навігація вручну займає багато часу та сил.
  • Ресурс китайськомовний, у нього немає якісного перекладу на інші мови, що було перешкодою шопінгу для інтернаціональних клієнтів.

До того ж велика кількість покупців ресурсу шукали на ньому копії одягу знаменитостей. За допомогою Visual Search стало можливим в лічені секунди знайти ту саму футболку, в якій Цукерберг ходить на роботу або ті самі босоніжки, в яких Джей Ло красувалася на врученні премії MTV. Пошук покриває практично всі категорії товарів, включаючи модний одяг і аксесуари, взуття, сумки, прикраси, товари для макіяжу та їжу.

Як це працює:

Бізнес-вигода: лише за три роки після впровадження візуальний пошук Pailitao вивів ресурс на позначку більше десяти мільйонів унікальних відвідувачів в день. Оцінивши можливості сервісу, Samsung уклали договір з Alibaba, щоб інтегрувати цю технологію з камерами своїх смартфонів і віртуальним асистентом Bixby.

Таким чином користувачі Samsung отримали можливість знаходити об'єкти просто навівши на них камеру смартона. Також договір із Alibaba уклала платформа Youku, щоб дати можливість своїм відвідувачам знаходити продукти, які вони бачили в відеороликах.

Візуальний пошук Pinterest Visual Lens

Першою соціальною платформою, яка успішно використовує технологію візуального пошуку для продажу товарів, став Pinterest. Вони запустили власну Pinterest Visual Lens в лютому 2017 року для інтеграції користувачів із інтернет-магазинами. В результаті користувачі можуть знайти потрібний продукт, ні назви, ні торгової марки якого вони не знають (такий пошук становить 97% від усього пошуку товарів на Pinterest). Visual Lens автоматично використовує колір, фактуру та іншу інформацію з картинки для якісного пошуку.

Також Пінтерест розробили спеціальні варіації пошуку для своїх користувачів. Наприклад, функція «Shop the Look» дозволяє знайти всі товари, які використовуються для створення лука, за одним лише фото знаменитості. Таким чином творці максимально спростили шлях користувача до бренду та бренду до користувача.

Бізнес-вигода: вже до січня 2018-го користувачі Pinterest використовували пошук за допомогою Visual Lens близько 600 мільйонів разів щомісяця. 55% всіх користувачів активно використовують інструмент Visual search для знаходження різних товарів і брендів. А візуальна реклама на Пінтерест дає 8,5% конверсії. Саме тому все більше брендів, включаючи Home Depot і Tommy Hilfiger використовують рекламу для просування в Пінтерест. Pinterest має намір подвоїти свої доходи протягом року та досягти позначки $ 1 млрд, із загальною капіталізацією компанії $ 15 мільярдів.

Візуальний пошук по товарам в Україні

У 2018 року ми в Evergreen запустили візуальний пошук для клієнта «Ваш Пульт». Пошук по фото, зробленому на камеру смартфона, дозволяє точно визначити модель пульта, якою користується клієнт, і швидко знайти її в каталозі моделей, присутніх на сайті компанії.

Бізнес-вигода: підбір пульта займає всього кілька секунд замість 10 хвилин і звільняє час експертних менеджерів із продажу.

За даними дослідницької і консалтингової компанії в сфері IT Gartner, до 2021-го року бренди, які встигли адаптуватися до візуального пошуку, збільшать прибуток на 30%. Хочете бути серед них? Звертайтеся, знайдемо рішення, потрібне для вирішення саме ваших завдань, і реалізуємо технологію візуального пошуку для вашого бізнесу.

Про додаткові можливості візуального пошуку і сфери, де його вже використовують, читайте в наших наступних статтях по темі: "Візуальний пошук як невід'ємна частина пошукових систем майбутнього" і "Можливості візуального пошуку".

06.02.2019
Рейтинг: 5 / 5 (1)