У попередніх статтях ми розглядали феномен візуального пошуку як революції в e-commerce, описували можливості систем візуального пошуку та вивчали чому візуальний пошук стане невід'ємною частиною пошукових систем майбутнього. У цій статті ми зосередимося на мільярдних індустріях рітейлів, модного одягу та косметики, які теж кардинально змінюються за допомогою візуальних технологій зі штучним інтелектом.

На даний момент лише 8% рітейлерів вже користуються даними технологіями, а 68% тільки планують ними скористатися. Ми розповімо про найяскравіші приклади тих, хто вже впровадив visual search у свій бізнес і пожинає плоди.

Ebay та його система візуального пошуку

Конкуруючи з Amazon, eBay створили власний додаток для візуального пошуку по каталогу товарів. Сталося це дуже вчасно, адже загальний каталог eBay складається з більш, ніж мільярда одиниць товарів, і користувачам усе складніше знаходити те, що їм потрібно звичним методом пошуку.

Працює цей додаток, як і інші такого плану: користувачі можуть завантажувати фото з пам'яті телефону або щойно зроблені на камеру в спеціальний чат-бот і отримувати у відповідь посилання на покупку цього товару в різних мерчантів.

Унікальність рішення: розпізнавання продукції тільки по фото за допомогою автокатегоризаціі, адже у деяких лістингів узагалі немає фото. За результатами використання система вже збільшила кількість переглядів на 21%.

Neiman Marcus і цифрове дзеркало для примірок

Рішення Neiman Marcus поміняти звичні способи взаємодії з покупцями, використовуючи переваги «розумних» технологій, потягнув за собою дуже масштабне завдання: зробити магазини оцифрованими, використовуючи візуальне розпізнавання, штучний інтелект і доповнену реальність, вирішивши при цьому проблеми покупців.

Творці продукту відштовхувалися від купівельних звичок: ходити на шопінг із друзями, радитися з ними, приміряючи різні наряди. Якщо ж покупець приходить сам, зазвичай його поведінка в магазині виглядає наступним чином: приміряє одяг, фотографується, надсилає фото на схвалення рідним/друзям/коханій людині. У компанії Neiman Marcus вирішили об'єднати всі ці звички в одну технологію та вклалися в створення спеціальної лабораторії Neiman Marcus Innovation Lab. В результаті декількох років роботи компанія випустила продукт під назвою Memory Mirror.

Унікальність рішення: запатентована технологія Memory Mirror дозволяє покупцеві бачити себе з різних боків (огляд 360 градусів), у різних варіантах кольору одягу, не переодягаючись у реальності. До того ж дзеркало запам'ятовує всі приміряні образи, дає можливість порівняти їх, а також прикинути як той чи інший наряд виглядатиме з піджаком, пальто і т.д. Відеозапис починається з моменту, коли клієнт дивиться в очі свого дзеркального відображення. Збережені образи можна відправити друзям і порадитися з приводу вибору.

На даний момент технологія впроваджена в 44 магазина Neiman Marcus. За результатами її використання в 2018 році Neiman Marcus заробили $ 1.48 мільярда доларів, піднявши загальний прибуток на 6,2 відсотка в порівнянні з 2017 роком. При цьому покупки онлайн принесли компанії $ 372.5 мільйона доларів, у порівнянні з $ 117,1 у минулому році. Цей кейс примітний ще й тим, що в світі великих корпорацій експерименти та інновації - рідкість. Але Neiman Marcus ризикнули – і отримали свій переможний результат.

Memory Mirror для покупки косметики та сонячних окулярів

Натхненні успіхом, Neiman Marcus Innovation Lab (iLab) створили ще кілька продуктів. Наприклад, для великих магазинів косметики розробили інтерактивне дзеркало, що запам'ятовує продукти, які використовував клієнт.

Схема така: клієнт сідає в крісло перед дзеркальним екраном, а професійний візажист, що працює в магазині, наносить йому макіяж. Дзеркало «запам'ятовує» всі використані продукти і їх відтінки. Щойно макіяж закінчений, на екрані можна змоделювати як він виглядатиме при різному освітленні та навіть температурному режимі. Сам екран працює за принципом екрану смартфона: його можна зробити яскравішим або темнішим, в залежності від того, як вам зручніше. Також система запам'ятовує всі кисті, використані для макіяжу губ, очей, обличчя. Будь-який із цих продуктів можна тут же покласти в віртуальну корзину та сплатити.

Унікальність рішення: клієнт завжди точно знає назву та номер засобу, який йому сподобався. Також є можливість відправити відео на гаджет клієнта: для цього потрібно ввести його ім'я та номер телефону. Клієнт отримує відеозапис сесії макіяжу (і зможе повторити його самостійно, використовуючи придбану косметику), а компанія отримує дані покупця, його зовнішність, що дозволяє робити точне маркетингове налаштування в майбутньому та пропонувати продукти, які точно підійдуть під колір шкіри, очей, загальний типаж і т.д.

Третім продуктом Innovation Lab (iLab) є цифровий екран-дзеркало для примірки окулярів, що дозволяє побачити себе в окулярах з усіх ракурсів і запам'ятовує попередні образи, щоб покупцеві було легше визначитися з покупкою. У всьому іншому система працює так само, як і дзеркало в магазинах Neiman Marcus.

Інтерактивний онлайн-макіяж від Sephora

Подібний підхід використовували також у Sephora, створивши зусиллями компанії ModiFace мобільний додаток Sephora Virtual Artist з використанням штучного інтелекту, віртуальної реальності та радіочастотних міток. В результаті вийшов продукт-мрія багатьох жінок: можливість «приміряти» макіяж у віртуальному режимі, вибрати ідеальний тон шкіри, кольору косметики і т.д. не виходячи з будинку. У додатку також є фільтри за кольором, брендом і функція "струсити для отримання нових варіантів".

Унікальність рішення: в цілому в Virtual Artist впроваджено понад 20 тисяч продуктів, які продаються в Sephora, включаючи хайлайтери, консилери, рум'яна, тіні для очей, накладні вії і т.д. І кожен із цих продуктів можна спробувати на собі. Також додаток допомагає підібрати макіяж під будь-який наряд, він розпізнає кольори і те, як вони поєднуються.

Ted Baker – рекламне відео з можливістю шопінга

Незвичайний і однозначно вартий уваги кейс. У Ted Baker запустили рекламне відео, де абсолютно кожен товар, який ми бачимо на героях або у них в руках, можна придбати, просто клікнувши на потрібну мітку. Це рішення для візуального пошуку краще просто побачити, ніж багато про нього читати.

Унікальність рішення: використовуваний тут підхід дозволяє показати клієнту всю модну колекцію сезону всього за кілька хвилин у коротких, яскравих відео, які приємно дивитися. Процес підбору одягу значно спрощується і перетворюється на захопливий і розважальний процес.

Візуальний пошук одягу від Syte

І останнє з сьогоднішньої добірки – пошук одягу Visual Search Navigation за простими мітками за допомогою системи класифікації, CNN і тегів. Замість текстового опису система сама розпізнає зображення і дає їм певні теги: зимовий/літній/демісезонний одяг, довгий/короткий рукав, жовтий/червоний/синій колір, шерсть/акрил/бавовна і т.д.

Унікальність рішення: незвичайний варіант пошуку, що базується на конкретних ознаках, а не на марці одягу або навіть звичних фільтрах за призначенням.

Хочете використовувати візуальний пошук вже зараз, щоб через 3 роки опинитися попереду всіх конкурентів? Напишіть нам, придумаємо рішення, що підходить саме для вашого бізнесу.

13.02.2019
Рейтинг: 5 / 5 (1)