Голосовий пошук в електронній комерції: що варто знати бізнесу 8 Голосовий пошук в електронній комерції: що варто знати бізнесу 9 Голосовий пошук в електронній комерції: що варто знати бізнесу 10

Як голосовий пошук впливає на електронну комерцію і що при цьому важливо знати бізнесу

#e-Commerce #Маркетинг&SEO

Голосовий пошук в топі західних digital-тенденцій вже декілька років поспіль. Згідно Perficient, в 2020 році понад 55% респондентів використовували голосові команди для телефону як один з основних способів пошуку інформації в інтернеті. У той же час розмовляючі пристрої навчилися не тільки відповідати на базові питання, але й допомагати зі складнішими завданнями, наприклад, при вивченні товарів, здійсненні онлайн-покупок. Так з'явилася "голосова комерція", і в найближчому майбутньому очікується зростання її популярності. Для лідерів ритейлу з'являються нові можливості — варто звернути увагу на нові ідеї і починати включати їх в стратегії розвитку бренду.

Як працює голосовий пошук?

В основі Voice Search лежить розпізнавання мови для розуміння команд, які "чує" цифровий асистент, що дозволяє користувачеві вводити запити голосом, а не друкувати. Що вміють робити голосові помічники:

  • обробляти і перетворювати розмовну мову на текст;
  • розуміти запитання і команди;
  • шукати інформацію в одній або декількох пошукових системах;
  • повертати цю інформацію у вигляді релевантних відповідей.

У той час, як самі пристрої зменшуються в розмірах, штучний інтелект і голосове керування стають розумнішими. Вони вміють розуміти і опрацьовувати складні запити, що виходять за рамки лінійних сценаріїв — те, що називають розмовним AI (conversational AI). А якість голосових рішень і взаємодії з такими помічниками поступово покращується у міру того, як удосконалюються технології розуміння і обробки природної мови. Добре реалізований голосовий інтерфейс допоможе людям швидше і простіше керувати складними системами.

Майбутнє технології голосового пошуку: чи зміниться світ e-commerce?

Голосовий пошук в додатках став популярним способом шукати інформацію в інтернеті. І цей ринок, за прогнозами, в найближчі роки буде розвиватися. Про пріоритетність голосового керування в наш час заговорили ще й через реалії пандемії (дистанція, панове!), і все більше брендів намагаються інтегрувати голосові команди в якості інновації, що має на меті здивувати клієнтів. Які ще чинники впливають на поширення голосового пошуку? 

Зростаюча популярність смарт-колонок з голосовим управлінням, додатків і систем, керованих безконтактно:

  • понад чверть інтернет-користувачів використовують функцію голосового пошуку на мобільних пристроях. Згідно Perficient, смартфони використовуються для цього частіше — на 40% більше, ніж розумні колонки
  • голосовий пошук — ключовий фактор, який розширює можливості популярних віртуальних асистентів, таких як Apple Siri, Amazon Alexa, Google Assistant і Microsoft Cortana.

Зростання точності і зручності технології:

  • голосове введення популярніше від набирання тексту для виконання базових завдань — дізнатися прогноз погоди або включити відтворення музики. Але оскільки люди починають більше довіряти цій технології, замовлення і платежі через голосову систему — не така вже й рідкість;
  • голосовий пошук і керування — допомога для тих, хто не може користуватись клавіатурою чи екраном через вади зору або інвалідність;
  • і Google, і Amazon почали просувати регіональні мови в голосових пристроях, тому слідом за попитом очікується прогрес в технологіях розпізнавання мови. Amazon почав продавати Echo в 80 країнах — подивимося, наскільки це вдасться.

Вплив на клієнтський досвід

Голосові помічники допомагають споживачам вивчати товари, здійснювати покупки, відстежувати посилки, залишати відгуки та оцінки, придбавати товари повторно.

Чому вашому бізнесу потрібен голосовий пошук?

З ростом популярності й удосконаленням голосових технологій стає зрозуміло, що бізнесу доведеться встигати за очікуваннями користувачів і переганяти конкурентів. Інвестувати в голосовий пошук варто з кількох причин:

  • Технологія змінює спосіб, яким клієнти шукають продукти та послуги, подібні до тих, що пропонує ваша компанія. А голосовий пошук — це ранжування на верхніх позиціях у видачі (91% відповідей на голосові запити надходять з топ-5 Google);

  • Тенденція показує, що клієнти втричі частіше шукають локальні результати: 58% з них знайшли місцеві компанії через голосовий пошук, а 46% користувачів і далі будуть його використовувати, щоб знаходити інформацію про локації поблизу. За статистикою Google, за час пандемії кількість запитів з категорії "поруч зі мною" в світі зросла більше, ніж на 100%. Таке зростання локального і гіперлокального пошуку — гарні новини для власників бізнесу;

  • Розумні покупки і персоналізація на основі вподобань, які повідомляються пристрою. Функції голосового пошуку розумні настільки, щоб "запам'ятати" поведінку і звички покупців. Наприклад, якщо ви щомісяця замовляєте продукти через інтернет, голосовий помічник буде нагадувати про товари, яких цього разу бракує в списку.

Як оптимізувати e-commerce сайт для голосового пошуку?

Ось деякі із способів оптимізації голосового пошуку на сайті, якщо ви хочете отримати якомога більше трафіку.

1. Приділіть належну увагу SEO:

  • Досліджуйте ключові слова для пошуку за допомогою голосу окремо. Люди набирають пошуковий запит і промовляють вголос по-різному. Ймовірно, будуть використовуватися уточнюючі слова «де», «як» або «хто», тому підбирайте контент, який даватиме потенційним клієнтам прямі відповіді;

  • Використовуйте низькочастотні ключові слова (long-tail keywords) — ці пошукові терміни довші і більш “розмовні”. До того ж, конкуренція за такими ключовими словами є нижчою, а конверсія вища;

показники низькочастотних запитів

Джерело: semrush.com

 

  • Використовуйте локальне SEO. Рекомендуємо оптимізувати сторінки сайту під локальний пошук: обов'язково вкажіть місце розташування — це допоможе залучити більше трафіку і покращити позиції в місцевій видачі;

  • Детально продумайте можливі запитання і пошукові запити, які приведуть користувача до вас: створіть змістовну сторінку FAQ і відповідайте на питання клієнтів ще до того, як вони їх озвучили, використовуйте мікророзмітку, подбайте про структуру та наповнення сайту.

2. Розмістіть інформацію про компанію в онлайн-довідниках і каталогах.

Створюйте карточки з відміткою на мапі і докладним описом організації, наприклад, в сервісі Google My Business — так ви покращите видимість компанії в пошуковій видачі.

3. Додайте функцію голосового пошуку на сайт для зручності і швидкості навігації.

4. Зробіть так, щоб продукт можна було придбати за допомогою кількох голосових команд.

Голосовий пошук набирає популярність серед онлайн-аудиторії, і багато брендів в сфері електронної комерції серйозно розглядають цю технологію як можливість розширити присутність в інтернеті. Хочете, щоб вас "почули" мільйони нових клієнтів? Дотримуйтесь світових діджитал-тенденцій і дослухайтеся до наших рекомендацій.

Бажаєте оптимізувати сайт під голосовий пошук? Зверніться до нашої команди фахівців, щоб отримати дієві поради і разом обговорити вирішення вашої задачі.

31.01.2021
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.
Хочете обговорити ваш проект або замовити розробку?
Надіслати
Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.