Голосовий пошук в топі західних digital-тенденцій вже декілька років поспіль. Згідно Perficient, в 2020 році понад 55% респондентів використовували голосові команди для телефону як один з основних способів пошуку інформації в інтернеті. У той же час розмовляючі пристрої навчилися не тільки відповідати на базові питання, але й допомагати зі складнішими завданнями, наприклад, при вивченні товарів, здійсненні онлайн-покупок. Так з'явилася "голосова комерція", і в найближчому майбутньому очікується зростання її популярності. Для лідерів ритейлу з'являються нові можливості — варто звернути увагу на нові ідеї і починати включати їх в стратегії розвитку бренду.
В основі Voice Search лежить розпізнавання мови для розуміння команд, які "чує" цифровий асистент, що дозволяє користувачеві вводити запити голосом, а не друкувати. Що вміють робити голосові помічники:
У той час, як самі пристрої зменшуються в розмірах, штучний інтелект і голосове керування стають розумнішими. Вони вміють розуміти і опрацьовувати складні запити, що виходять за рамки лінійних сценаріїв — те, що називають розмовним AI (conversational AI). А якість голосових рішень і взаємодії з такими помічниками поступово покращується у міру того, як удосконалюються технології розуміння і обробки природної мови. Добре реалізований голосовий інтерфейс допоможе людям швидше і простіше керувати складними системами.
Голосовий пошук в додатках став популярним способом шукати інформацію в інтернеті. І цей ринок, за прогнозами, в найближчі роки буде розвиватися. Про пріоритетність голосового керування в наш час заговорили ще й через реалії пандемії (дистанція, панове!), і все більше брендів намагаються інтегрувати голосові команди в якості інновації, що має на меті здивувати клієнтів. Які ще чинники впливають на поширення голосового пошуку?
Голосові помічники допомагають споживачам вивчати товари, здійснювати покупки, відстежувати посилки, залишати відгуки та оцінки, придбавати товари повторно.
З ростом популярності й удосконаленням голосових технологій стає зрозуміло, що бізнесу доведеться встигати за очікуваннями користувачів і переганяти конкурентів. Інвестувати в голосовий пошук варто з кількох причин:
Технологія змінює спосіб, яким клієнти шукають продукти та послуги, подібні до тих, що пропонує ваша компанія. А голосовий пошук — це ранжування на верхніх позиціях у видачі (91% відповідей на голосові запити надходять з топ-5 Google);
Тенденція показує, що клієнти втричі частіше шукають локальні результати: 58% з них знайшли місцеві компанії через голосовий пошук, а 46% користувачів і далі будуть його використовувати, щоб знаходити інформацію про локації поблизу. За статистикою Google, за час пандемії кількість запитів з категорії "поруч зі мною" в світі зросла більше, ніж на 100%. Таке зростання локального і гіперлокального пошуку — гарні новини для власників бізнесу;
Розумні покупки і персоналізація на основі вподобань, які повідомляються пристрою. Функції голосового пошуку розумні настільки, щоб "запам'ятати" поведінку і звички покупців. Наприклад, якщо ви щомісяця замовляєте продукти через інтернет, голосовий помічник буде нагадувати про товари, яких цього разу бракує в списку.
Ось деякі із способів оптимізації голосового пошуку на сайті, якщо ви хочете отримати якомога більше трафіку.
1. Приділіть належну увагу SEO:
Досліджуйте ключові слова для пошуку за допомогою голосу окремо. Люди набирають пошуковий запит і промовляють вголос по-різному. Ймовірно, будуть використовуватися уточнюючі слова «де», «як» або «хто», тому підбирайте контент, який даватиме потенційним клієнтам прямі відповіді;
Використовуйте низькочастотні ключові слова (long-tail keywords) — ці пошукові терміни довші і більш “розмовні”. До того ж, конкуренція за такими ключовими словами є нижчою, а конверсія вища;
Джерело: semrush.com
Використовуйте локальне SEO. Рекомендуємо оптимізувати сторінки сайту під локальний пошук: обов'язково вкажіть місце розташування — це допоможе залучити більше трафіку і покращити позиції в місцевій видачі;
Детально продумайте можливі запитання і пошукові запити, які приведуть користувача до вас: створіть змістовну сторінку FAQ і відповідайте на питання клієнтів ще до того, як вони їх озвучили, використовуйте мікророзмітку, подбайте про структуру та наповнення сайту.
2. Розмістіть інформацію про компанію в онлайн-довідниках і каталогах.
Створюйте карточки з відміткою на мапі і докладним описом організації, наприклад, в сервісі Google My Business — так ви покращите видимість компанії в пошуковій видачі.
3. Додайте функцію голосового пошуку на сайт для зручності і швидкості навігації.
4. Зробіть так, щоб продукт можна було придбати за допомогою кількох голосових команд.
Голосовий пошук набирає популярність серед онлайн-аудиторії, і багато брендів в сфері електронної комерції серйозно розглядають цю технологію як можливість розширити присутність в інтернеті. Хочете, щоб вас "почули" мільйони нових клієнтів? Дотримуйтесь світових діджитал-тенденцій і дослухайтеся до наших рекомендацій.
Бажаєте оптимізувати сайт під голосовий пошук? Зверніться до нашої команди фахівців, щоб отримати дієві поради і разом обговорити вирішення вашої задачі.