Голосовий пошук в топі західних digital-тенденцій вже декілька років поспіль. Згідно Perficient, в 2020 році понад 55% респондентів використовували голосові команди для телефону як один з основних способів пошуку інформації в інтернеті. У той же час розмовляючі пристрої навчилися не тільки відповідати на базові питання, але й допомагати зі складнішими завданнями, наприклад, при вивченні товарів, здійсненні онлайн-покупок. Так з'явилася "голосова комерція", і в найближчому майбутньому очікується зростання її популярності. Для лідерів ритейлу з'являються нові можливості — варто звернути увагу на нові ідеї і починати включати їх в стратегії розвитку бренду.
Як працює голосовий пошук?
В основі Voice Search лежить розпізнавання мови для розуміння команд, які "чує" цифровий асистент, що дозволяє користувачеві вводити запити голосом, а не друкувати. Що вміють робити голосові помічники:
- обробляти і перетворювати розмовну мову на текст;
- розуміти запитання і команди;
- шукати інформацію в одній або декількох пошукових системах;
- повертати цю інформацію у вигляді релевантних відповідей.
У той час, як самі пристрої зменшуються в розмірах, штучний інтелект і голосове керування стають розумнішими. Вони вміють розуміти і опрацьовувати складні запити, що виходять за рамки лінійних сценаріїв — те, що називають розмовним AI (conversational AI). А якість голосових рішень і взаємодії з такими помічниками поступово покращується у міру того, як удосконалюються технології розуміння і обробки природної мови. Добре реалізований голосовий інтерфейс допоможе людям швидше і простіше керувати складними системами.
Майбутнє технології голосового пошуку: чи зміниться світ e-commerce?
Голосовий пошук в додатках став популярним способом шукати інформацію в інтернеті. І цей ринок, за прогнозами, в найближчі роки буде розвиватися. Про пріоритетність голосового керування в наш час заговорили ще й через реалії пандемії (дистанція, панове!), і все більше брендів намагаються інтегрувати голосові команди в якості інновації, що має на меті здивувати клієнтів. Які ще чинники впливають на поширення голосового пошуку?
Зростаюча популярність смарт-колонок з голосовим управлінням, додатків і систем, керованих безконтактно:
- понад чверть інтернет-користувачів використовують функцію голосового пошуку на мобільних пристроях. Згідно Perficient, смартфони використовуються для цього частіше — на 40% більше, ніж розумні колонки;
- голосовий пошук — ключовий фактор, який розширює можливості популярних віртуальних асистентів, таких як Apple Siri, Amazon Alexa, Google Assistant і Microsoft Cortana.
Зростання точності і зручності технології:
- голосове введення популярніше від набирання тексту для виконання базових завдань — дізнатися прогноз погоди або включити відтворення музики. Але оскільки люди починають більше довіряти цій технології, замовлення і платежі через голосову систему — не така вже й рідкість;
- голосовий пошук і керування — допомога для тих, хто не може користуватись клавіатурою чи екраном через вади зору або інвалідність;
- і Google, і Amazon почали просувати регіональні мови в голосових пристроях, тому слідом за попитом очікується прогрес в технологіях розпізнавання мови. Amazon почав продавати Echo в 80 країнах — подивимося, наскільки це вдасться.
Вплив на клієнтський досвід
Голосові помічники допомагають споживачам вивчати товари, здійснювати покупки, відстежувати посилки, залишати відгуки та оцінки, придбавати товари повторно.
Чому вашому бізнесу потрібен голосовий пошук?
З ростом популярності й удосконаленням голосових технологій стає зрозуміло, що бізнесу доведеться встигати за очікуваннями користувачів і переганяти конкурентів. Інвестувати в голосовий пошук варто з кількох причин:
-
Технологія змінює спосіб, яким клієнти шукають продукти та послуги, подібні до тих, що пропонує ваша компанія. А голосовий пошук — це ранжування на верхніх позиціях у видачі (91% відповідей на голосові запити надходять з топ-5 Google);
-
Тенденція показує, що клієнти втричі частіше шукають локальні результати: 58% з них знайшли місцеві компанії через голосовий пошук, а 46% користувачів і далі будуть його використовувати, щоб знаходити інформацію про локації поблизу. За статистикою Google, за час пандемії кількість запитів з категорії "поруч зі мною" в світі зросла більше, ніж на 100%. Таке зростання локального і гіперлокального пошуку — гарні новини для власників бізнесу;
-
Розумні покупки і персоналізація на основі вподобань, які повідомляються пристрою. Функції голосового пошуку розумні настільки, щоб "запам'ятати" поведінку і звички покупців. Наприклад, якщо ви щомісяця замовляєте продукти через інтернет, голосовий помічник буде нагадувати про товари, яких цього разу бракує в списку.
Як оптимізувати e-commerce сайт для голосового пошуку?
Ось деякі із способів оптимізації голосового пошуку на сайті, якщо ви хочете отримати якомога більше трафіку.
1. Приділіть належну увагу SEO:
-
Досліджуйте ключові слова для пошуку за допомогою голосу окремо. Люди набирають пошуковий запит і промовляють вголос по-різному. Ймовірно, будуть використовуватися уточнюючі слова «де», «як» або «хто», тому підбирайте контент, який даватиме потенційним клієнтам прямі відповіді;
-
Використовуйте низькочастотні ключові слова (long-tail keywords) — ці пошукові терміни довші і більш “розмовні”. До того ж, конкуренція за такими ключовими словами є нижчою, а конверсія вища;
Джерело: semrush.com
-
Використовуйте локальне SEO. Рекомендуємо оптимізувати сторінки сайту під локальний пошук: обов'язково вкажіть місце розташування — це допоможе залучити більше трафіку і покращити позиції в місцевій видачі;
-
Детально продумайте можливі запитання і пошукові запити, які приведуть користувача до вас: створіть змістовну сторінку FAQ і відповідайте на питання клієнтів ще до того, як вони їх озвучили, використовуйте мікророзмітку, подбайте про структуру та наповнення сайту.
2. Розмістіть інформацію про компанію в онлайн-довідниках і каталогах.
Створюйте карточки з відміткою на мапі і докладним описом організації, наприклад, в сервісі Google My Business — так ви покращите видимість компанії в пошуковій видачі.
3. Додайте функцію голосового пошуку на сайт для зручності і швидкості навігації.
4. Зробіть так, щоб продукт можна було придбати за допомогою кількох голосових команд.
Голосовий пошук набирає популярність серед онлайн-аудиторії, і багато брендів в сфері електронної комерції серйозно розглядають цю технологію як можливість розширити присутність в інтернеті. Хочете, щоб вас "почули" мільйони нових клієнтів? Дотримуйтесь світових діджитал-тенденцій і дослухайтеся до наших рекомендацій.
Бажаєте оптимізувати сайт під голосовий пошук? Зверніться до нашої команди фахівців, щоб отримати дієві поради і разом обговорити вирішення вашої задачі.