Концепція MVP | блог Evergreen 8 Концепція MVP | блог Evergreen 9 Концепція MVP | блог Evergreen 10

Концепція MVP

#SaaS

Концепція мінімально життєздатного продукту (MVP, minimum viable product) - це рання версія продукту, що вирішує хоча б одну задачу потенційного клієнта. Головна цінність MVP полягає в тому, що ви можете витратити зовсім трохи часу на дизайн та розробку і дуже швидко отримати відгуки від ваших користувачів. Усе це допоможе зрозуміти, в який бік вам потрібно рухатися і що слід покращувати.

Наочна ілюстрація MVP-концепції

Що таке MVP

psichika.eu

MVP – це така версія продукту, яка має найнеобхідніший мінімум можливостей, щоб перевірити його життєздатність на ринку. На цьому етапі ще немає додаткових або другорядних функцій, а є лише те, що становить суть сервісу.

Суть MVP наочно демонструє картинка вище: замість того щоб витрачати величезні зусилля, час і гроші на розробку концептуального проекту, можна випускати мінімальну версію проекту, отримувати задоволення і позитивний зворотний зв'язок, випускати покращення  проекту, знову отримувати задоволення і зворотний зв'язок, і так робити продукт.

Про те, як Evergreen робить MVP і прототипи, читайте тут .

Як застосовується MVP в розробці SAAS і складних веб-проектів

Для замовника MVP - це спосіб швидко перевірити ідею. Дуже часто власник вкладає великі гроші в розробку проекту, навіть як слід не перевіривши ідею.

Кейс з життя: давно, в 2010 році, ми розробляли сервіс пошуку компаній з рекомендаціями, що мав позбавити ринок від хаосу, що панував тоді в allbiz, price.ua та інших каталогах компаній. Суть проста: пишеш в пошуку "піца" і він каже тобі, хто в цей час в цьому регіоні (районі міста) готує піцу і за скільки, з відображенням на карті тощо.

Були гроші: лише в розробку вклали більше $10К на 1 етап і потім близько $2-3к на місяць на розвиток. Був партнер з просування, готовий це робити безкоштовно за інтерес в майбутній монетизації. Проект запустили. Для того, щоб його наповнювати, найняли спеціальних менеджерів, котрі обдзвонювали компанії і пропонували безкоштовне розміщення: просто дайте інфо - ми самі все внесемо. Плюс, найняли контентників, які всі ці речі вносили, і вклали гроші в контекстну рекламу, щоб просунути справу, доки не підніметься по SEO. Підсумок: за півроку операційної діяльності наповнили до 10 тис. компаній (мізер в масштабах Києва). Повноцінно не запустили жоден розділ і ось чому: пошук піци був не таким, як пошук нотаріусів і не таким, як пошук таксі. Власник хотів, щоб все було зручно для всіх і кожен одержав потрібний інструмент. У результаті портал так і не почав навіть віддалено бути відвідуваним і помер, коли власник перестав вливати гроші.

Який урок ми винесли: без перевірки ідеї на MVP і хорошої бізнес-моделі не варто починати робити такі проекти; "все-для-всіх" - це модель для "акул" типу Amazon.com, Ebay.com, Alibaba.com, тому що це коштує дорого і вимагає значних ресурсів.

Книга на тему

Гарна книга на тему розробки MVP і взагалі стартапів - Lean Startup, написана Еріком Рисом.

29.06.2015
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.
Хочете обговорити ваш проект або замовити розробку?
Надіслати
Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.