Що таке фільтри Google Analytics і для чого вони потрібні?

Про фільтри Analytics вже багато сказано в мережі. Це одна з базових речей при створенні чи апгрейді Google Analytics.

Фільтри застосовуються на рівні представлень Google Analytics, що дозволяє створювати та налаштовувати кожне відповідно до індивідуальних потреб.

Наприклад, можна створювати окремі представлення для підрядників контекстної реклами з доступом тільки до платного трафіку або обмежувати потрапляння трафіку з підкаталогів, IP-адрес тощо.

Команда Evergreen підготувала огляд декількох актуальних фільтрів Google Analytics, а також інструменту виключення джерел переходу. 

Актуальні фільтри Google Analytics

  1. Фільтрація за IP

Актуальність цього фільтру особливо проявляється під час масового переходу працівників на віддалену роботу. Що робить цей фільтр? Не "пропускає" у Google Analytics дані з певного IP або їх набору. В основному його використовують для виключення IP офісу, співробітників, підрядників. Тобто всіх тих людей, відвідування яких спотворюють реальну поведінку користувачів.

Даний фільтр має кілька варіацій:

a. Виключення статичних адрес. Якщо співробітників небагато і вони працюють із постійних IP-адрес, цей варіант для вас. У такому разі достатньо створити потрібну кількість фільтрів і в кожному вказати IP-адресу користувача, обравши в налаштуваннях "ідентичні".

 Варіант використанняя IP фільтру

b. Щоб виключити декілька IP-адрес в одному фільтрі, використовуйте "призначені для користувача" фільтри і регулярні вирази. Про регулярні вирази та їхні можливості ми поговоримо в наступній статті.

 Регулярні вирази

Недолік цих двох методів проявиться, якщо у ваших співробітників динамічні IP або вони постійно змінюються. Ви просто можете забувати створювати фільтри, а ваші регулярки стануть неактуальні.



Що ж робити, якщо всі співробітники працюють дистанційно, і створювати таку кількість фільтрів просто нереально?

 

с. Встановлення в браузер користувача cookie для блокування Google Analytics.

Для великих віддалених команд реалізація відбувається з боку backend-розробника або через Google Tag Manager.

Даний метод використовується одним із наших клієнтів. Оскільки під час карантину співробітники і підрядники великої компанії перейшли на віддалену роботу, був впроваджений механізм для фільтрації користувачів на сайті.

Як це працює? У двох словах, створюється cookie-файл, що записується в браузер користувача при відвідуванні обраної/створеної сторінки на сайті. Усіх внутрішніх користувачів потрібно попросити відвідати цю сторінку з тих браузерів, якими вони користуються. Cookie записується в браузер і при наступних заходах на основний домен буде блокувати передачу даних в Google Analytics.

Для того, щоб дозволити відстежувати дії користувача знову, йому буде достатньо очистити cookie у своєму браузері.


Насправді, зв'язка Google Tag Manager і cookie-дозволяє набагато більше, наприклад, показувати спеціальну пропозицію/банер користувачам, які:

  • відвідали N к-ть сторінок;

Напишіть нам, і ми надамо вам консультації з усіх питань фільтрації і налаштування Google Tag Manager


  1. Фільтрація AMP-сторінок

Не пропускайте цей пункт, навіть якщо ви їх не маєте. Давайте поговоримо спочатку про користь AMP-сторінок для індексації у пошукових системах і, можливо, скоро вони з'являться і на вашому сайті.

AMP (прискорені мобільні сторінки) - один із must-have для просування в Гуглі. Вони легші, тому що кешуються безпосередньо в Google. У свою чергу висока швидкість покращує поведінкові фактори на сайті.

Також AMP отримує більш високі позиції у видачі за рахунок системи ранжування Google Mobile Friendly.

 

Якщо у вас є AMP, починайте читати тут!

За всі переваги AMP потрібно буде "платити" вашому аналітику. Справа в тому, що при впровадженні таких сторінок формується 3 URL:

  • оригінальна сторінка (URL на сайті);

  • закешована сторінка в Google;

  • Google AMP перегляд URL.

Оскільки ця стаття дещо про інше, упустимо подробиці налаштування відстеження AMP і перейдемо до фільтрів, а точніше, до винятків трафіку подоменно.

(Але, якщо у вас залишилися питання по відстеженню, пишіть - відповімо)

Трафік із AMP автоматично потрапляє в реферальний, тому після коректного налаштування відстеження сторінок необхідно створити виняток домену ampproject.org, інакше на вас чекає дублювання відвідувань.


Виключення домену

Виключити домен можна не у фільтрах, а в налаштуваннях ресурсу:

Виключення домену в ресурсі

  1. Yandex із Referral в Organic

На сьогодні частину трафіку з Yandex Google Analytics підступно вносить у реферальний трафік, чим спотворює показники по каналах.

Щоб виправити це, нам потрібно послідовно створити два фільтри.

У першому фільтрі міняємо канал кампанії із referral на organic. У джерелі кампанії прописуємо за допомогою регулярного виразу доменні зони Yandex, з яких ви отримуєте трафік: ^yandex\.(ru|ua|kz|by|fr)$

Yandex трафик

Наступним кроком створюємо фільтр, у якому міняємо джерело кампанії з yandex.ru/ на yandex. Для цього створюємо для користувача розширений фільтр такого вигляду:

Yandex фільтр

Фільтрувати чи не фільтрувати?

Google Analytics має гнучкі інструменти для фільтрації трафіку. Описані нами варіації у цій статті - всього-навсього приклади можливостей. Звичайно, якщо ваш проєкт тільки розвивається і у вас невелика кількість відвідувачів, питання актуальності фільтрації трафіку не настільки важливе.

Але якщо у вас великий сайт, ви вкладаєте багато грошей у рекламні канали, відстежуєте воронки продажів або розвиваєте контент-маркетинг для залучення користувачів, точна передача даних - у пріоритеті.

Залишилися запитання чи коментарі? Напишіть нам, і ми з радістю вас проконсультуємо.

28.05.2020
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.