На iForum 2018, Оксана Куликова, керівник відділу маркетингу в Metro Cash & Carry Ukraine, розповіла, як офлайн магазину вдалося створити повністю автоматизовану CRM систему. Ми розповімо вам, як уміле використання даних може принести успіх підприємству.
Від самого заснування і до 2014 року Metro підтримував зв'язок із клієнтами через друковані каталоги, регулярно відправляючи їх поштою. Так люди дізнавалися про знижки. Це мотивувало їх відвідати магазин і придбати продукти, якими вони зацікавилися завдяки каталогу від Metro.
Це був непоганий, але застарілий маркетингових хід. Компанія прагнула взаємодіяти з клієнтами більш ефективно. Крім того, на друк і доставку каталогів йшли гроші. Тоді керівники Metro вирішили оцифрувати підприємство, направивши всі сили на розвиток онлайн ресурсу. Друковані каталоги перевели в електронні листи та запустили рекламу в Інтернеті.
У Metro Cash & Carry Ukraine навчилися правильно аналізувати, які продукти і через які канали краще рекламувати.
Фахівці зібрали карти з історією покупок кожного клієнта. Тепер, грунтуючись на цій інформації, більше 1 мільйона покупців отримують персоналізовані електронні листи або повідомлення в месенджерах.
Аналітики створили унікальний алгоритм, завдяки якому клієнтам пропонуються лише цікаві товари – система аналізує покупки і надає релевантні товари.
Фахівці Metro сегментували своїх клієнтів і створили особливий підхід до кожного з них:
новачки - це клієнти, які щойно прийшли в магазин або зареєструвалися в програмі лояльності. Щоб привернути їхню увагу, маркетологи надають інформацію про вигідні покупки в різних категоріях.
активні клієнти регулярно купують продукти в магазині. Мета маркетологів полягає в тому, щоб змусити їх збільшити розмір середнього чека. Для цього вони пропонують супутні продукти.
втрачені покупці перестають відвідувати магазин. Зазвичай їх заохочують знижками і унікальними пропозиціями.
У прискореному темпі сучасного світу ніхто не хоче зациклюватися на довгих і утомливих реєстраційних формах. Metro забезпечує спрощену реєстрацію в програмі лояльності: нова цифрова карта дозволяє систематизувати процес ідентифікації клієнтів. Клієнти можуть приєднатися до спільноти Metro через сайт, соціальні мережі, месенджери або в кіосках самообслуговування.
Завдяки значному поліпшенню CRM і маркетингової стратегії, Metro Cash & Carry Ukraine збільшив кількість нових клієнтів на 56%, і продажу на 25%.
Слухаючи подібні історії успіху, багато роздрібних торговців не вірять, що це реально. Вони роблять усе, щоб пробитися в конкурентний світ електронної комерції та щоразу зазнають невдачі.
Але повірте нам: це не чарівна сила чи вдалий поворот долі. Йдеться про правильний підхід, продуманий маркетинг, а іноді й ризиковані експерименти. Наша команда надає професійну допомогу в розробці інтернет-проектів і поліпшення управління фізичними магазинами. Ми знаємо, як реорганізувати й поліпшити вашу маркетингову стратегію, перетворити відвідувачів на регулярних покупців і підвищити продуктивність компанії.