MVP розробка

Розпочинайте створення стартапу або ІТ-продукту розсудливо: замовляйте розробку MVP в Evergreen, і ми збережемо вам роки досвіду! Розробка MVP, створення MVP продуктів і додатків| Evergreen 7

MVP (minimum viable product) - це така стадія розвитку стартапу або IT-продукту, коли він вирішує як мінімум одну дуже важливу задачу користувачів (клієнтів) і в такий спосіб демонструє свою "життєздатність". На стадії MVP продукт має користувачів, котрі можуть його хвалити або сильно критикувати, але разом з тим користуватися, підтверджуючи таким чином наявність потреби, яку продукт задовольняє. І в зворотному напрямку: якщо на стадії MVP продукт не вирішує важливих завдань користувача або вирішує їх погано, то такий продукт ринку не потрібен і в підсумку є "нежиттєздатним". Ми порадимо вам, як піти першим шляхом.

Модель життєвого циклу

Що таке MVP у розробці?

У розробці MVP продукту або програми – це реально діючий проєкт з реальними користувачами, які виконують реальні завдання.

MVP продукту

MVP продукту – це версія продукту, що повністю вирішує принаймні одну задачу потенційного клієнта.

Ми наголошуємо з особливою увагою, що MVP продукту – це реально діючий софт з тієї простої причини, що вельми часто цим терміном називають те, що насправді ним не є, наприклад:

  • лендинг із формою збору контактів або презентація: такий метод тестування зацікавленості ринку застосовується в lean-підході, але це поки не життєздатна версія;
  • недотестованний продукт, щойно випущений командою розробки, яким неможливо користуватися з огляду на велику кількість багів: таке уявлення про MVP розповсюджене серед технічних команд, але при цьому такий продукт теж не буде життєздатним;
  • софт, для початку використання якого потрібно пройти складний курс навчання або виконати складні інтеграції. Можливо, що для дуже складних бізнес-ніш навіть такий софт в змозі вирішувати завдання і бути успішним MVP продукту, але для мас-маркету все-таки вимагається, щоб все було просто і зрозуміло, інакше вас не сприймуть.

MVP додаток

MVP додаток створюється для того, щоб перевірити гіпотези, на яких в подальшому будуватиметься весь стартап або IT-продукт. Такий додаток відповідно має бути:

1. Продуманим. Треба виділити певний час на аналіз персон, завдань і болів ваших користувачів та сформулювати гіпотези, які ви хочете перевірити.

2. Очевидним. Не треба змушувати користувача розмірковувати, для чого цей софт. Зробіть все простим і доступним, навіть якщо ви вирішуєте складні завдання.

3. Таким, що притягує. Успішні продукти конкурують за час, проведений в них користувачем, а зовсім не за корисність, як може видатись на перший погляд. Зробіть так, щоб користувач відмовився від усіх інших продуктів-замінників і вирішував свої завдання тільки з вами.

4. Вірусним. У сучасному світі купувати контекстну рекламу для просування програмного продукту – заздалегідь програшна стратегія. Вам треба зробити так, щоб користувачі самі прагнули розповісти про ваш продукт своїм друзям.

Відповідно, розробка MVP зводиться до того, щоб створити саме такий додаток і припуститись якомога меншої кількості "дитячих" помилок на старті.

Розробка MVP

Розробка MVP починається з аналітики. Передбачається, що до того часу, як ви наблизились до розробки, ви вже маєте сформовану ідею та "інтуїтивне розуміння" того, що потрібно користувачам і за що вони в перспективі будуть готові платити.

Настав час ретельно проаналізувати ці ідеї. Що перевіряється на даному етапі:

1. Яку проблему або завдання вирішує ваш продукт? Що нового в тому, що ви робите?

2. Хто буде користуватися цим продуктом, ким є ваші споживачі?

3. Як вони вирішують свої завдання зараз? Які конкуренти, аналоги, замінники вже існують на ринку?

4. Яким є ваш ринок, його можливий об’єм? Як швидко він росте? Хто “найбільший і найстрашніший” на цьому ринку?

5. Якою буде ваша бізнес-модель? Як швидко ви будете зростати? Що спонукає користувачів говорити про вас? Що змусить користувачів переходити на ваш продукт?

6. Яку ви маєте команду? Який досвід? Що вас особисто мотивує займатися цим продуктом? Яких результатів ви самі хочете досягти?

Це далеко не повний перелік питань. Більше можна переглянути, приміром, тут: це список питань, які ставились під час інтерв'ю в акселератор YCombinator (англійською).

Для чого це потрібно: якісна аналітика допоможе вам не ставати на граблі і пропрацювати ідею до того, як ви напишете перший рядок коду вашого MVP.

Створення MVP

Після того, як аналіз виявив чітку потребу, персону і границі гіпотези мінімально життєздатного продукту, вам залишається тільки одне – починати розробку. Але ще не продукту.

Створення і тестування прототипу MVP

Завдяки сильній UX-компетенції ми можемо зекономити кошти на розробку, протестувавши для початку прототипи і дизайни. Вже цей етап допоможе вам виправити можливі недоліки і зробити продукт більш зрозумілим для користувачів. Детальніше про UX тестування читайте тут.

Якщо це hardware-продукт, що передбачає електроніку, ми можемо створити прототип, використовуючи розповсюджене на ринку "залізо". Про це більш детально читайте тут.

Тестування прототипу MVP –  ще один елемент вдумливого підходу, що дозволяє заощадити кошти і якомога раніше отримати зворотний зв'язок від цільових клієнтів. 

Створення MVP додатку 

Коли ви провели тестування прототипу, вам треба писати код і будуть потрібні розробники. Evergreen – команда, яка підходить для створення MVP, тому що ми маємо  досвід, компетенції, а також бізнес-досвід зі створення власних продуктів.

На етапі MVP ми можемо відчутно зекономити ваші кошти, зробивши відразу все правильно, і зберегти роки, витрачені на експерименти, через які ми вже пройшли.

Це зовсім не значить, що наша розробка буде найдешевшою. Якраз ні: найдешевша розробка буде в тих, хто взагалі не має досвіду. Проте, наша розробка точно буде для вас рентабельною, і ми разом з вами порахуємо, наскільки дійсно буде доцільним витрачати ту чи іншу суму.

Дуже важливим є те, що з нами стадія MVP буде дійсно завершена. За статистикою, безліч стартапів провалюються на тому, що команда розробки просто не може запустити мінімальну версію. У випадку Evergreen такого ризику не існує. Ми запускаємо проєкти вчасно і в межах бюджету. 

Успішний MVP означатиме, що ви знайшли відповідність проблеми і рішення (problem / solution fit). Для цього вам потрібно запустити його, протестувати на користувачах і зібрати позитивні відгуки.

Відповідність продукту і ринку (англ Product-Market Fit, Product / market fit, PMF) – це міра, якою продукт задовольняє ринковий попит. Пошук product-market fit –  це, по суті, пошук переконливої гіпотези цінності: функції, які має виконувати ваш продукт, аудиторія людей, яку вам потрібно “вирощувати”, і бізнес-модель, яка буде спонукати купувати ваш продукт. Стартапи зазвичай проходять безліч ітерацій до того, як вони знайдуть відповідний product-market fit. 

Як це відбувається? Після того, як ви випустите MVP "в світ" і побачите, що ним користується певна кількість споживачів, вам потрібно починати пошук такого ринкового позиціонування або такого набору функцій продукту, що забезпечив би швидке, в ідеалі "вибухове" зростання. 

Відповідно, ви підбираєте такий набір характеристик "що робить ваш продукт –  кому це потрібно", котрий забезпечуватиме вам більше зростання. На цій стадії "упаковка" і функції продукту будуть зазнавати змін, які прийнято називати pivots. По суті, це масштабна зміна з метою протестувати чергову гіпотезу про продукт, бізнес-модель чи механізм зростання. 

Вам знадобиться надійний партнер, здатний витримати всі ці повороти і забезпечити вам оперативні зміни в дизайні та функціональності. Ми можемо і вміємо це робити. 

Кінцевим підсумком даної стадії буде те, що ваш продукт, по суті, перестане бути MVP і буде показувати так зване органічне (природне) зростання, коли рекомендації користувачів продукту дають більший притік нових користувачів, ніж платні канали просування. 

На цьому етапі Evergreen може забезпечити масштабування команди розвитку продукту і виконувати все більш широкий спектр завдань.

Загалом ми можемо підтримати вас на всіх стадіях цього процесу: починаючи від аналітики, створення тестування майбутнього IT-продукту на прототипах і макетах, безпосередньо розробки MVP, проходження всіх pivot'ів в житті продукту і подальшого зростання і масштабування. Напишіть нам –  і давайте разом розвивати вашу ідею в продукт, що підкорить світ!

Контакт

Читайте більше про розробку в наших статтях та підбірках

Моделі життєвого циклу, принципи і методології розробки програмного забезпечення (ПЗ)

Моделі життєвого циклу, принципи і методології розробки програмного забезпечення (ПЗ)

У цій статті ми розповімо про поняття життєвого циклу програмного забезпечення, його моделі, а також про основні принципи та методології розробки програмного забезпечення. Розуміння різних варіантів організації розробки...

Чому краще замовляти розробку сайту у компанії, а не у підрядника-фрілансера

Чому краще замовляти розробку сайту у компанії, а не у підрядника-фрілансера

Замовити розробку сайту у приватного фрілансера або ж у компанії? Які переваги у кожного з варіантів? І який зрештою вердикт? Розберемо далі у статті.

Концепція MVP

Концепція MVP

Концепція мінімально життєздатного продукту (MVP, мінімальний життєздатний продукт) - це рання версія продукту, що вирішує хоча б одну задачу потенційного клієнта.

Ваша команда з розробки та створення MVP - Evergeen

Залишилися запитання, або хочете замовити розробку і створення майбутнього ІТ-продукту? Почувайтеся вільно - ми раді проконсультувати з будь-якого професійного питання і зробимо це абсолютно безкоштовно, просто зателефонуйте нам або заповніть форму.

Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.