Будь-який продукт, додаток, вебсайт/портал/лендінг можна розбити на складові. Частина з них (розробка, прототипування) залишається невидимою для очей користувачів. А інша – що намальовано і написано – помітна кожному. Саме ця частина роботи визначає майбутнє проекту і те, який результат принесуть зусилля, докладені раніше.
Користувач не знає скільки годин і праці було витрачено, щоб створити продукт. Йому це і неважливо. Єдине що його хвилює: чи подобається йому користуватися продуктом, чи задовольняє продукт його потреби. І з перших же секунд він отримує відповіді на ці питання за допомогою наповнення (контенту) і дизайну.
Контент – це сенс, дизайн – це форма, в якій цей сенс утілений.
Слова формують емоційні зв'язки, але при цьому кожен читач розуміє їх по-своєму. Дизайн направляє цю емоційність в потрібне вам русло, підсилює її за допомогою зрозумілих кожному візуальних образів.
Контент пропонує вирішення проблеми. Дизайн мотивує скоріше натиснути «чарівну кнопку», яка прискорить це вирішення.
Можна просто написати «готика», а можна висотою і формою шрифту нагадати читачеві про величні шпилі середньовічних храмів. В ідеалі кожен дизайнерський елемент на вашому сайті підсилює враження від написаного. І від вашого бренду в цілому. Для проектів створюється UI kit котрий витримує весь сайт у певному стильовому рішенні.
У випадку з хорошим контентом кожне слово знайомить читача з вами, закохує в вас, розповідає, що ви розумієте його і зробите все, щоб вирішити його проблему.
В кінцевому підсумку контент і дизайн формують думку аудиторії про вас. Індивідуалізований дизайн не може існувати без контентного ядра. Адже дизайну потрібно посилити ваш образ, але без контенту цей образ невідомий.
Люди мислять образами – це доведений факт. Щоб втілити образи та думки в слова, необхідні зусилля. Саме тому вони спершу оцінюють візуальну складову. Саме від дизайну залежить чи захочуть користувачі читати ваш контент: чи привабливе для них оформлення сторінки, чи добре читабельні заголовки і шрифт. Процес оцінки «цікаво/нецікаво» займає всього кілька мілісекунд.
Зображення взято з ресурсу: https://jacquico.com
Однак контент первинний. І ось чому: UX-проектування спирається на повідомлення, які потрібно донести. Спершу воно визначає що потрібно показати користувачеві: які блоки будуть на сайті, що потрібно донести на першому, другому, третьому екрані, а тільки потім "як" це донести. Таким чином "що" первинне, а "як" вторинне.
Над зовнішнім виглядом продукту крім дизайнера повинні працювати також бізнес-аналітик, маркетолог і копірайтер. Разом вони створюють сайт, який буде не просто картинкою, а вже з перших секунд покаже клієнту – це саме те, що він шукав.
Якщо функціональність сайту виконана якісно (все зручно, швидко, інтуїтивно) і контент чіпляє (круті яскраві заголовки, сторітелінг, правда про ваш продукт), то дизайн може бути суто мінімалістичним.
Зображення взято з ресурсу: https://woodwork.nl
Якщо ж спершу будується гарний дизайн, а потім відбувається його наповнення – в результаті майже всі зусилля дизайнера сходять нанівець: текст, створений без прив'язки до дизайну, не враховує розмірів полів, рамок, задуманої дизайнером висоти і ширини.
Для наповнення купуються стокові фото, які погано вписуються в колірну гаму дизайну. Назви на кнопках можуть виходити за межі цих кнопок. Або навпаки, копірайтери будуть усіма силами намагатися укласти текст в макет, і в результаті вийде штучний і урізаний текст, навряд чи здатний уразити вашого потенційного клієнта.
Рекомендуємо: UI / UX персоналізація
Якщо найкраще, коли дизайнер і копірайтер працюють в парі, то найгірше, коли вони взагалі не перетинаються. Тоді трапляється таке:
Як лажає дизайн
Бувають кейси, коли спочатку все прекрасно: разом із клієнтом ведемо прототип, розробляємо хороший дизайн. Але потім настає етап внесення наповнення. І раптом виявляється, що дизайн гуд, але не відповідає розміру контенту.
Наприклад, у дизайні заголовок складається з максимум 5 слів, а клієнт хоче 2 речення. Або ми показали в дизайні на сторінці "Про нас" 1 абзац тексту, а в результаті їх виявляється 10. Або ми розмістили на сторінці «рибний» текст (не справжній, просто для заповнення місця), а в підсумку виявилося, що фінального тексту немає і писати його нікому, і копірайтера у клієнтів немає, а сайт запускати треба. Доводиться все переробляти "по-живому", страждає верстка, зриваються терміни.
Для клієнта ця ситуація зазвичай виявляється повною несподіванкою: дизайн затвердили красивий, тексти написали хороші, об'єднали одне з іншим – вийшло лайно. Як же так? У найгірших випадках така ситуація взагалі може поставити хрест на проекті. На нашому досвіді був випадок, коли сайт створювали під керівництвом відділу маркетингу, потім прийшов власник, подивився на результат, сказав: "Що фігня? Ми ЦЕ не запустимо ". І проект закрили на стадії готовності 95%.
Як лажають із контентом клієнти:
В результаті сайт незручний, тому що прочитати його неможливо.
1. На етапі прототипування перевіряти блоки на реальному контенті
Вставляти в заголовки і тіло сторінки контент зі старого сайту (якщо нічого не буде змінюватись) або продумувати кількість контенту, яка буде ідеально виглядати/сприйматися користувачем.
2. Описувати для розробки обмеження за кількістю символів
Писати гайдлайни клієнтам, в яких буде вказано оптимальну кількість символів і інші принципи (розміри відступів, виділення заголовків, важливої інформації, розбивка контенту на параграфи і списки для кращого розуміння).
3. Проводити презентації цих гайдлайнів
Щоб кожен, хто працює з проектом знав як правильно заповнювати гайдлайн.
Будь-які елементи, пропозиції, зміни на сайті повинні бути осмислені: спочатку думаємо – потім робимо. Слідуємо логіці при прототипуванні, перевіряємо і тестуємо. Після цього слідуємо правилам наповнення.
Матеріали по темі: Як UХ -копірайтинг допомагає в спілкуванні з користувачем
Передбачити всі можливі складнощі дійсно неможливо. Але щоб швидко помітити проблему і виправити її, потрібна комунікація та робота над проектом після його завершення.
Ви згодні з тим, що всі елементи вашого проекту повинні підсилювати один одного? Хочете розробку, при якій дизайн і контент гратимуть в тандемі? Напишіть нам, адже саме так ми працюємо.
Хочете додаткового підтвердження того, наскільки впливає на ваш бізнес все, описане в цій статті? Звуртайтесь до нас!