Месенджер для бізнесу: як розробити? 8 Месенджер для бізнесу: як розробити? 9 Месенджер для бізнесу: як розробити? 10

Як розробити мессенджер для свого IТ проекту або бізнесу? От що потрібно знати.

#Бізнес

Ідея створення власного або корпоративного месенджера виникає, коли у вас вже є сотні, а то й тисячі клієнтів, з якими ви постійно спілкуєтесь. Інколи у вас виникає необхідність дати клієнтам спілкуватися між собою. Та й не просто писати текстові повідомлення, а створювати групи, відправляти фото, відео та файли, загалом, усі ті речі, що ми робимо щодня в Skype, Viber, Telegram, Whatsapp.

У разі, коли потрібно просто організувати роботу з клієнтами, вам підійдуть платформи для омніканальной комунікації: вони дозволяють об'єднати потік повідомлень, що надходять із різних каналів, і відповідати в інтерфейсі єдиного вікна. Разом із чатботами такі платформи допомагають істотно підвищити рівень сервісу і розвантажити операторів контакт-центру.

Якщо вам потрібно дати клієнтам можливість спілкуватися між собою в рамках однієї закритої площадки або створити простір для безпечної передачі конфіденційної інформації, використовувати публічні месенджери не вийде. Досить важко одночасно адмініструвати необмежену кількість груп у публічних месенджерах і контролювати склад учасників і інформації, що передається в групах.

У такому випадку на допомогу прийдуть месенджери для бізнесу (MS Teams, Slack, Skype For Business і т.п.) і проекти з відкритим вихідним кодом, такі як RocketChat. Якщо ви їх вже вивчили і зрозуміли, що вони вам не підходять, завдання можна вирішити іншим шляхом: створити власний або корпоративний месенджер. І це не так складно, як може здатися.

Матеріали по темі: Чи можуть чатбот спілкуватися, як люди? Приклади чатбот з розумінням природної мови

Створення власного месенджеру

Від початку месенджер представляв собою як мінімум два додатки: серверний та клієнтський. Ваша програма Whatsapp, Telegram, Skype, etc. - це клієнт, а ще є серверне ПЗ, що забезпечує роботу клієнта. Щоб зробити власний або корпоративний месенджер, потрібно розробити і клієнтську, і серверну частини ПО.

Клієнт може бути у вигляді веб-додатки, ПК-додатки або мобільного додатка. Сучасні технології, такі як Portable Web Application (PWA) стирають межі між веб- і мобільними додатками, тому ми рекомендували б починати з веб-додатку. Більш того, багато клієнтів захочуть використовувати свій месенджер із ПК, тому веб-версія може вирішити завдання всіх груп клієнтів на старті, які не втручаючись у довгострокову розробку всіх типів додатків під всі операційні системи (iOS, Android, Windows, різні версії Linux, MacOS, і т.п.).

Серверна частина месенджера покликана обробляти весь потік повідомлень від усіх клієнтів і працювати в умовах сильного навантаження. Щоб розгорнути серверну частину, звичайно потрібні не просто потужні сервера, а хмарні сервіси типу AWS або приватні хмари (private clouds).

Зв'яжіться з нами, і ми надамо вам пораду, який технічний стек найкраще підійде, щоб забезпечити якісне спілкування декількох тисяч одночасних користувачів.

Рекомендуємо: Аналіз успішних прикладів чатбот в сферах HR, подорожі та нерухомість

Створення месенджеру для Android та iOS 

Системи Android і iOS дають можливість створювати додатки месенджера незалежно під кожну платформу (так звані нативні додатки), а також імпортувати, наприклад, PWA або гібридний додаток.

Якщо говорити про безпеку, то варіант із розробкою нативих додатків кращий. Складні шаблони аутентифікації і підтвердження, що повідомлення читає дійсно той, кому воно призначене, не реалізувати на PWA або гібридних додатках.

Проте створювати додатки для месенджера під кожну операційну систему накладно. Тому, якщо ви плануєте запускати MVP або базову версію свого продукту, краще все ж використовувати гібридні технології або взагалі запустити тільки веб-версію.

Хочете зрозуміти, чи варто чи потрібно вкладати в розробку нативних додатків месенджера або можна запустити веб-версію? Зв'яжіться з нами, дамо точну відповідь, що заощадить вам гроші або допоможе заробити в рази більше.

Наш кейс: створення месенджеру. Чат платформи “Джерело” 

Ми в Evergreen розробили мессенджінговую платформу для шкіл. Платформа "Джерело" успішно впроваджена у навчальний процес, зараз нею користуються учні кількох шкіл різного спрямування, загальноосвітньої школи дистанційного навчання, а також автошколи.

Приклад Джерело

У платформі "Джерело" розроблений внутрішній чат для комунікації між учителем і учнями. Функціонал чату відрізняється для чотирьох типів користувачів.

  1. Суперадмін може додавати нову школу, створювати для неї канали, користувачів і призначати їхні ролі.
  2. Адміністратор вносить зміни у списки користувачів, додає нових користувачів, налаштовує доступні до завантаження формати файлів, створює / редагує групи користувачів, чати, курси.
  3. Учитель спілкується з учнями в курсах, групових і особистих чатах, а також проводить заняття, у тому числі інтерактивні, за допомогою інтеграції з whiteboard.
  4. Учень може спілкуватися в групових і особистих чатах.

У платформі також передбачений увесь необхідний функціонал мессенджінговой платформи, а саме: зміна пароля і даних профілів, відновлення доступів за допомогою телефону або електронної пошти, редагування повідомлень, пошук у листуванні, відправка різних типів повідомлень (смайли, файли, зображення, форматування, ютуб). 

Внутрішній месенджер платформи "Джерело" дозволяє користувачам проходити процес онлайн навчання з повноцінною комунікацією і фідбеком від вчителів.

Хочете розробити месенджер для свого бізнесу? Напишіть нам, і ми відповімо на всі ваші запитання.

 

12.12.2019
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.
Хочете обговорити ваш проект або замовити розробку?
Надіслати
Цей сайт є українською мовою. Ви можете переключити мову у меню, або зробити це зараз.