Дедалі більше великих і малих бізнесів B2B сектора переходять від звичної моделі роботи до присутності на e-commerce майданчиках. Деякі створюють для цього свої інтернет-майданчики, а деякі користуються вже існуючими платформами. Про те, яку користь вони він цього отримують, ми вже писали тут.

Водночас активний розвиток B2B e-commerce платформ веде до того, що в цій сфері з'являються свої тренди, засновані на відчутній користі, яку вони приносять бізнесам. Першу п'ятірку цих трендів ми вивчили та описали в першій частині статті. Сьогодні ми розберемо ще 5 трендів, дотримання яких допоможе підвищити прибутковість і вивести бізнес на новий рівень.

Тренд 6. Спілкування з користувачем і чатботи

Ми багато писали про чатботи для бізнесу, тому зараз зупинимося на цьому питанні дуже коротко. Користувачам потрібна швидка реакція на їхні запити. Згідно з дослідженням McKinsey & Company саме тривалий час очікування відповіді – найбільш часта причина розчарування користувачів при оформленні замовлення онлайн.

Дослідження McKinsey & Company

Незважаючи на те, що B2B сайт за визначенням є серйозним ресурсом, важливо пам'ятати, що не зайвим буде дати користувачам відчуття людської турботи та теплоти. Адже ваші клієнти – теж люди, і саме відчуття "з цією компанією мені приємно мати справу, вони завжди відгукуються на мій запит" може виявитися ключовим при прийнятті рішень про покупку.

Агресивні продажі більше не працюють. Прийшов час великим компаніям обзавестися людським обличчям і вибудовувати з покупцями лояльні відносини. Наприклад, компанія з постачання еко-френдлі обладнання для кейтерингу, Restaurantware, активно використовує чатбот для спілкування зі своїми покупцями.

Приклад роботи сайту RestaurantwareПо суті ваш e-commerce майданчик повинен давати клієнтам той же рівень сервісу, який вони отримують при спілкуванні по телефону.

Тренд 7. Підтвердження експертності

Ще 10 років тому експерти в онлайн-просуванні стверджували, що кожній компанії, яка хоче створити собі міцний професійний імідж онлайн і показати хороші результати у видачі, необхідно обзавестися блогом. Цей час настав і для B2B e-commerce платформ. Причини практично ті ж, тільки ставки набагато вищі, адже і прибуток незрівнянно більший.

Зараз, коли багато клієнтів, перш ніж зробити покупку, уважно вивчають всі можливі матеріали, вкрай важливо бути тим, хто дасть відповіді на їхні запитання. Добре наповнений блог, в якому постійно з'являються нові цікаві матеріали, створить вам імідж міцного професіонала. А користувачі, які прочитали на вашому ресурсі стільки корисної для них інформації, з відповідями на важливі для них же питання, з великою ймовірністю захочуть укласти угоду саме з вами. Для досягнення цієї мети компанії використовують:Що викоритсовують компанії Тут діє просте правило, озвучене Беном Каєном, CEO WisePops, компанії, що створює спливаючі вікна на сайтах:

"Якщо ваша компанія асоціюється з додатковою цінністю, ця цінність конвертується в ROI".

Тренд 8.  Аукціонні майданчики

Одне з найцікавіших явищ у комерційній онлайн-сфері. Такий майданчик, хоча і схожий на звичайний аукціон, але має ряд специфічних властивостей, що робить його окремим явищем ділового сегмента. Одне з цих властивостей – потреба у великій кількості учасників. А це означає, що такі майданчики повинні надавати велику кількість послуг, в яких зацікавлена велика кількість людей. Заробляють такі майданчики на комісійних із укладених угод і беруть плату за розміщення лотів у своєму каталозі.

Кількість торговельних майданчиків, які працюють за принципом аукціону, зростає. Такі майданчики, наприклад, надають можливість проводити корпоративні закупівлі та продажі онлайн. Аукціони популярні серед наступних напрямків B2B:

  • банківські, юридичні, страхові послуги
  • логістичні та транспортні послуги, перевезення меблів/товарів
  • будівельні та ремонтні послуги
  • продукти переробки нафти та газу
  • одяг, спецодяг, засоби індивідуального захисту
  • обладнання, електрообладнання, машини
  • полімери та ін.

Особливістю такого типу майданчика є конфіденційність, яку хочуть зберігати постачальники щодо своїх цінових пропозицій, попередніх кваліфікаційних відборів, конкурсів і закупівель. Така ж конфіденційність стосується оголошень і пропозицій. Тому майданчики дають учасникам можливість подавати свої варіанти в закритому вигляді, доступному для перегляду тільки замовнику.

Наприклад, як зробив Центр електронних торгів.

Ще одну аукціонний майданчик для великого і малого бізнесу пропонує Enterprise Solution. Користувачам обіцяють продавати їхні товари за максимально можливою ринковою ціною.

Приклад аукціонного майданчику Enterprise Solution

Тренд 9. Аудіопошук

Майже кожен третій пошук в Google сьогодні – голосовий. Очікується, що до 2020-го року кількість голосових запитів сягне майже половини всіх запитів на пошук (друга половина відводиться візуальному пошуку, про який ми розповімо нижче). Зручність пошуку важлива всім: починаючи від міленіалів, які вже розпещені зручністю, закінчуючи бізнесменами, яким важливо ефективно використовувати кожну хвилину свого часу. Голосовий пошук у B2B секторі цінний також тим, що дозволяє знайти потрібну інформацію/товар/постачальника просто під час робочої наради, не відходячи від столу.

Для власників B2B бізнесів це означає необхідність підлаштувати SEO стратегію під нові вимоги ринку, оскільки способи введення текстового й аудіоального запиту відрізняються. Наприклад, у текстовому варіанті людина може шукати "піддони дерев'яні купити київ", а в голосовому пошуку вже запитає "Де купити дерев'яні піддони 50х45 см?". Таким чином ключові слова перетворюються на ключові фрази та різноманітні варіанти питань (за прикладом того, що зазвичай запитують ваші клієнти у менеджерів із продажу, що написано в вашому FAQ).

Важливий момент: контент знову виходить на передній план. Google віддає перевагу в показі статтям із довгим розгорнутим поясненням замість коротких заміток.Контакт Evergreen

Тренд 10. Візуальний пошук

Ми багато писали про те, як візуальний пошук змінює світ e-commerce для B2C бізнесу тут, тут і тут. Можливість отримати необхідні посилання на покупку або інформацію, просто навівши камеру на об'єкт, викликає швидке звикання до комфорту і не може не відображатися на B2B секторі.

Візуальний пошук у цій сфері тільки намацує свій шлях, але вже є маса можливостей застосовувати його: для замовлення інструментів, запчастин, техніки. Можна створити систему, яка автоматично замірятиме розміри/діаметр об'єкта на фото для замовлення піддонів, листів металу, труб, матеріалів тощо. Поки цей тренд більше використовується в секторі B2C, але своєчасний перенесення його на ваш B2B бізнес вигідно виділить вас серед конкурентів.

Ви вже відчули це кількість можливостей, які відкриваються перед вами із застосуванням сучасних технологій до вашого бізнесу? Перехід B2B сектора на e-commerce майданчики по всьому світу – питання часу. Дехто вже осідлав хвилю і випередив конкурентів на голову, а інші ще працюють "по-старому", поки звичний ґрунт вислизає у них із-під ніг. Хочете бути серед перших, чий перехід на онлайн-платформу дійсно змінює процеси вашого бізнесу і значно спрощує їх? Звертайтеся. Створимо технологічні рішення спеціально для ваших завдань.

30.07.2019
Зображення, використані в статті, були взяті з відкритих джерел і використовуються як ілюстрації.