На даний момент можливості штучного інтелекту і машинного навчання розвинені у величезній мірі. На питання чи можуть чат боти замінити реальних менеджерів із продажу, ми відповідаємо в статті "Чи можуть чатботи спілкуватися як люди". Але як застосувати всі можливості чат ботів із максимальною користю для бізнесу?

Давайте розберемо кожну галузь по порядку, в цій статті почнемо з e-commerce і медицини.

Чат боти в E-commerce

Щоб зрозуміти як індустрія використовує чатботи, важливо розуміти складнощі, з якими вона стикається щодня. У 2017 році загальний прибуток від e-commerce торгівлі по всьому світу склав $ 2,3 трильйона. А в 2021 році очікується підвищення прибутку більше, ніж у 2 рази – до $ 4,8 трильйона.

При такому навантаженні бізнеси стикаються з величезною кількістю дзвінків, імейлів і запитів у соціальних мережах, які фізично складно обробити, а збільшення штату тягне за собою додаткові витрати. Щоб ефективно обробляти кожну вхідну заявку без наймання додаткових співробітників, заощадити час і скоротити цикл кожного продажу використовуються чатботи.

Приклади класних ботів у ecommerce:

Бот-помічник Argomall

Цей чатбот реагує на певні слова і здатен прийняти й обробити замовлення без участі менеджера з продажу, дати ключову інформацію про доставку та відповісти на інші питання, що цікавлять клієнта.

ARGOMALL

Після впровадження чатботу, показник ROI компанії Argomall збільшився в 23 рази. Поспілкуватися з ботом можна в месенджері Фейсбуку на сторінці компанії.

Чат бот з вибору подарунків Lego

Чатбот на ім'я Ральф виконує дуже незвичайну функцію – допомагає підібрати правильний подарунок, виходячи з відповідей на задані ботом питання і теми, яку виберуть покупці (подорожі, будівництво міста, пригоди і т.д.) Ральф працює в месенджері на офіційній сторінці Lego в Фейсбук.

LEGO

На даний момент цей чатбот працює у Великобританії, США, Франції, Польщі та Німеччині. Його використання знизило вартість конверсії на 31% і показало на деяких ринках повернення рекламних витрат у 6 разів.

Чат-бот асистент Decen Muebles Infantiles

Мексиканська компанія, що продає дитячі меблі. Вже на початку спілкування чатбот демонструє короткий ролик із продуктами компанії, а потім пропонує клієнту опції на вибір: клієнтська підтримка, поспілкуватися з цифровим асистентом або подивитися каталог. Поспілкуватися з ботом можна на сторінці компанії в Фейсбук.

DECEN MUEBLES INFANTILES

Взаємодія з ботом виглядає як безперервна бесіда, в ході якої клієнт повідомляє боту що саме він шукає. Хоча ця версія працює не стільки на розпізнаванні мови, скільки у вигляді дерева питань/відповідей. Уже в перші 4 тижні використання бот приніс виручку в розмірі 4 тисячі доларів, а 80% усіх продажів відбувалися саме за допомогою бота.

Чатбот замість режиму очікування Hello Fresh

Головне завдання чатбота на ім'я Фредді – розважати клієнтів поки їм не відповість «живий» менеджер зі служби підтримки.

Але в той же час він виконує ще кілька важливих функцій: нагадує клієнтам коли потрібно завершити замовлення їжі на тиждень, рекомендує музику, щоб слухати під час готування, надсилає новини та свіжі публікації блогу HELLO FRESH. Таким чином чатбот підтримує постійний контакт із клієнтами і підвищує їхню лояльність до бренду.

HELLO FRESH   

Після запуску чатботу час очікування клієнтами відповіді зменшилася на 38%, а час, проведений на сайті і в спілкуванні з ботом, збільшилася на 44%. Також використання чат бота в рекламі Чорної П'ятниці денний приплив відвідувачів на сайт у 5 разів.

Чат бот для приймання замовлень Bot Burger

Спочатку запуск бота був експериментом із метою спростити доставку бургерів жителям Парижа в п'ятницю і суботу з 9 вечора до 5 ранку. Компанія вирішила створити бот, тому що це дешевше, ніж додаток. Щоб клієнти могли замовити бургери просто через месенджер, не заходячи на сайт.

BOT BURGER

Аналізуючи результати роботи чатботу, BOT BURGER визначили, що 20% клієнтів із великою ймовірністю повторять своє замовлення через 2 тижні або раніше. До того ж за допомогою бота можна будь-якої миті повідомити клієнтам про акцію, знижку або мотивувати до покупки іншим способом. Через 5 місяців використання показник прибутку, отриманого за допомогою бота, склав 8 тисяч євро на місяць. На даний момент бот недоступний, проте, цілком імовірно, незабаром його знову запустять.

Чат боти в сфері медицини

Робота лікарів складна сама по собі. Але адміністративна робота – заповнення різних паперів і звітів, складання графіка прийому – займає шосту частину часу терапевта. Всі ці функції може виконувати чатбот. Також боти можуть збирати попередні дані про скарги пацієнтів, призначати і перепризначати час прийому, вносити інформацію в медичні карти, перенаправляти пацієнтів на інші відділи лікарні, зберігати всі дані про пацієнтів.

Також у медичних чатботів є функція тривоги. Бот може відправити персоналу лікарні інформацію, якщо пацієнту необхідна допомога. В цілому чатботи економлять сотні робочих годин лікарів і медсестер на рік і спрощують лікування пацієнтам.

Приклади класних ботів у медицині:

Sensely - віртуальний асистент 

Персонаж цього чатбот – віртуальний асистент Моллі. Її завдання – щодня збирати інформацію про стан здоров'я пацієнта, зміни в його вазі, тиску та ін. Моллі спілкується з пацієнтом за допомогою голосу і може розуміти мову, коли їй відповідають.

Система збирає дані шляхом щоденних спостережень, фіксує симптоми і на їх підставі передбачає діагноз, якщо пацієнт почувається погано. Моллі використовує класичну медичну систему аналізу, що допомагає визначити терміновість необхідної допомоги. Вона ж повідомляє пацієнтові що йому робити: полікуватися самому чи звернутися до лікаря. Моллі також може записати пацієнта до лікаря або викликати йому «швидку допомогу». Завантажити додаток на свій телефон можна тут.

Ada - бот для надання інформаційної допомоги пацієнтам 

Чат бот додатку Ada Health, що найбільш динамічно розвивався в Європі на 2017 рік. Працює просто: пацієнт описує симптоми у вигляді відповідей на прості питання, а система ставить йому можливий діагноз і допомагає забронювати візит до лікаря без необхідності телефонувати куди-небудь. Поспілкуватися з чатботом можна за наступним посиланням.

Ada

Чат бот довідник SafeDrugBot

Бот створений більше для лікарів, ніж для пацієнтів. Допомагає швидко перевірити безпеку конкретних препаратів для жінок, які годують груддю. Кінцеве рішення щодо лікування, звісно, приймає лікар, але знати всі препарати неможливо, тож бот допомагає зорієнтуватися у виборі лікування для пацієнта. Щоб викликати його, досить написати @SafeDrugBot у телеграм-каналі.

SafeDrugBot

Florence - чат бот медична сестра 

Чат бот, що виконує функцію персональної медсестри. Його завдання – вчасно нагадувати пацієнту прийняти ліки, що особливо корисно людям старшого віку. Також бот збирає інформацію про вагу та настрої пацієнта. Він дає зворотний зв'язок про стан здоров'я, але не дає порад і не ставить діагнозів, щоб уникнути неточного інформування. Поспілкуватися з чатботом можна як в фейсбук-месенджері, так і в скайпі.

Продовження про чат ботах для бізнесу читайте в другій і третій частинах нашого огляду.

Уже знаєте який чатбот потрібен вам і хочете обзавестися таким раніше, ніж конкуренти? Зв'яжіться з нами, із задоволенням створимо його для вас.

11.03.2019
Рейтинг: 5 / 5 (1)