Сьогодні можливості штучного інтелекту і машинного навчання надзвичайно розвинені. Відповіді на питання про те, чи можуть чатботи замінити реальних менеджерів із продажу, ми наводимо в статті "Чи можуть чатботи спілкуватися як люди". До речі, спробувати створити вашого першого бота ви можете прямо зараз, для цього зовсмі не потрібні знання в програмуванні — скористайтесь можливостями платформи Kwizbot і переконайтеся самі, наскільки це легко.
Та як застосувати всі можливості чатботів із максимальною користю для бізнесу? Давайте розглянемо кожну галузь по порядку. В цій статті почнемо з e-commerce та медицини.
Щоб зрозуміти, як індустрія використовує чатботи, важливо розуміти труднощі, з якими вона стикається щодня. У 2017 році загальний прибуток від e-commerce-торгівлі в цілому світі склав $2,3 трильйони. А в 2021 році очікується підвищення прибутку більш, ніж у 2 рази – до $4,8 трильйонів.
При такому навантаженні бізнесам доводиться мати справу з величезною кількістю дзвінків, імейлів і запитів у соціальних мережах, які фізично складно опрацювати, а збільшення штату тягне за собою додаткові витрати. Щоб ефективно обробляти кожну вхідну заявку без залучення додаткових працівників, заощадити час і скоротити цикл кожного продажу, використовуються чатботи.
Цей чатбот для продажів реагує на певні слова і може прийняти й обробити замовлення без участі менеджера, надати ключову інформацію про доставку та відповісти на інші питання, що цікавлять клієнта.
sumo.com
Після впровадження чатбота показник ROI компанії Argomall зібльшився в 23 рази. Поспілкуватися з ботом можна в месенджері Фейсбуку на сторінці компанії.
Чатбот на ім'я Ральф виконує дуже незвичну функцію — допомагає підібрати правильний подарунок, виходячи з відповідей на поставлені боту запитання і теми, яку обере покупець (подорожі, будівництво міста, пригоди тощо). Ральф працює в месенджері на офіційній сторінці Lego в Фейсбук.
sumo.com
На сьогодні цей чатбот працює у Великобританії, США, Франції, Польщі та Німеччині. Його використання знизило вартість конверсії на 31%, а на деяких ринках рекламні витрати окупилися шестикратно.
Мексиканська компанія, що продає дитячі меблі. Вже на початку спілкування чатбот демонструє короткий ролик із продуктами компанії, а потім пропонує клієнту опції на вибір: клієнтська підтримка, поспілкуватися з цифровим асистентом чи подивитися каталог. Поспілкуватися з ботом можна на сторінці компанії в Фейсбуці.
sumo.com
Взаємодія з ботом виглядає як безперервна розмова, в ході якої клієнт повідомляє боту, що саме він шукає. Хоча ця версія працює радше не на розпізнаванні мови, а у вигляді дерева запитань/ відповідей. За перші 4 тижні використання бот приніс 4 тисячі доларів виручки, а 80% усіх продажів відбувалися саме за допомогою бота.
Головне завдання чатбота на ім'я Фредді — розважати клієнтів, доки їм не відповість «живий» менеджер зі служби підтримки.
Але в той же час він має ще декілька важливих функцій: нагадує клієнтам, коли потрібно зробити замовлення їжі на тиждень, рекомендує музику, яку можна слухати під час готування, надсилає новини та свіжі публікації блогу HELLO FRESH. Так чатбот підтримує постійний контакт із клієнтами і підвищує їхню лояльність до бренду.
sumo.com
Після запуску чатбота час очікування клієнтами відповіді скоротився на 38%, а час, проведений на сайті і в спілкуванні з ботом, збільшився на 44%. Також завдяки використанню чатбота в рекламі Чорної П'ятниці денний приплив відвідувачів на сайт зріс у 5 разів.
Спочатку запуск бота був експериментом із метою спростити доставку бургерів жителям Парижа в п'ятницю і суботу з 9 вечора до 5 ранку. Компанія вирішила створити бот, тому що це дешевше, ніж додаток. Для того, щоб клієнти могли замовити бургери просто через месенджер, не відвідуючи сайт.
sumo.com
Аналізуючи результати роботи чатботу, BOT BURGER визначили, що 20% клієнтів із великою ймовірністю повторять своє замовлення через 2 тижні або раніше. До того ж за допомогою бота можна будь-якої миті сповістити клієнтів про акцію, знижку або мотивувати до покупки іншим способом. Через 5 місяців використання показник прибутку, отриманого за допомогою бота, склав 8 тисяч євро на місяць. На даний момент бот недоступний, проте, цілком імовірно, незабаром його знову запустять.
Робота лікарів складна сама по собі. Але адміністративна робота — заповнення різних паперів і звітів, складання графіка прийому — займає шосту частину часу терапевта. Всі ці функції може виконувати чатбот. Також боти можуть збирати попередні дані про скарги пацієнтів, призначати і перепризначати час прийому, заносити інформацію до медичних карток, скеровувати пацієнтів на інші відділи лікарні, зберігати всі дані про пацієнтів.
Також у медичних чатботів є функція тривоги. Бот може інформувати персонал лікарні, якщо пацієнту необхідна допомога. Загалом, чатботи заощаджують сотні робочих годин лікарів і медсестер на рік і спрощують лікування пацієнтам.
Персонаж цього чатбота — віртуальний асистент Моллі. Її завдання — щодня збирати інформацію про стан здоров'я пацієнта, зміни в його вазі, тиску та ін. Моллі спілкується з пацієнтом за допомогою голосу і може розуміти мову, коли їй відповідають.
Система збирає дані шляхом щоденних спостережень, фіксує симптоми і на їх підставі передбачає діагноз, якщо пацієнт почувається погано. Моллі використовує класичну медичну систему аналізу, що допомагає визначити терміновість необхідної допомоги. Вона ж повідомляє пацієнтові що йому робити: полікуватися самому чи звернутися до лікаря. Моллі також може записати пацієнта до лікаря чи викликати йому швидку допомогу. Завантажити додаток на свій телефон можна тут.
Чатбот додатку Ada Health, що найбільш динамічно розвивався в Європі станом на 2017 рік. Працює просто: пацієнт описує симптоми у вигляді відповідей на прості питання, а система ставить йому можливий діагноз і допомагає забронювати візит до лікаря без необхідності телефонувати куди-небудь. Поспілкуватися з чатботом можна за наступним посиланням.
Бот, створений більше для лікарів, ніж для пацієнтів. Допомагає швидко перевірити безпеку визначених препаратів для жінок, які годують грудьми. Остаточне рішення про лікування, звісно, приймає лікар, але знати всі препарати неможливо, тож бот допомагає зорієнтуватися при виборі лікування для пацієнтки. Щоб викликати його, достатньо написати @SafeDrugBot у телеграм-каналі.
Чатбот, що виконує функцію персональної медсестри. Його завдання — вчасно нагадувати пацієнтові прийняти ліки, що вкрай важливо для людей старшого віку. Також бот збирає інформацію про вагу та настрій пацієнта. Він дає зворотний зв'язок про стан здоров'я, але не дає порад і не ставить діагнозів, щоб уникнути неточного інформування. Поспілкуватися з чатботом можна як в Facebook Messenger, так і в Skype.
Продовження про чатботи для бізнесу читайте в другій і третій частинах нашого огляду.
Створення чатботів для бізнесу — спосіб вивести спілкування з вашими клієнтами, працівниками та партнерами на якісно новий рівень, автоматизувати рутинні задачі, а ще додатковий канал, що зміцнює вашу присутність на ринку. Вже знаєте, який чатбот вам потрібен, і хочете запустити його раніше, ніж конкуренти? Зв'яжіться з нами — із задоволенням створимо його для вас.