Як і вся Інтернет-індустрія, e-commerce-майданчики розвиваються швидкими темпами. Сучасні сайти не схожі на своїх попередників ні за зовнішнім виглядом, ні за функціоналом, ні за кількістю користувачів, що заходять на сайт щодня.
Ще 30 років тому будь-який сайт, який продає щось через інтернет, уже вважався e-commerce. На той момент достатньо було поставити найпростіший лічильник, щоб розуміти відвідуваність вашого сайту і робити просту аналітику.
Але за ці 30 років у сфері відбулися серйозні зміни. Ось основні з них:
1) Зростання кількості інтернет-користувачів значно сповільнилося, а кількість e-commerce проектів неухильно зростає. У США в 2018 році приріст користувачів становив лише 4%. За цей же час приріст у електронній комерції – близько 20%. Сюди ж входять корпоративні бізнеси з сектора B2B, які теж шукають клієнтів у мережі Інтернет. А значить, конкуренція підвищується.
2) Середньодобовий час перебування в інтернеті дедалі зростає, але середній час, проведений на сайті, зменшується. За 2018 рік середня тривалість перебування на сайті становила 2 хвилини 9 секунд (що на 31% менше, ніж у минулому році – 3 хвилини 3 секунди).
3) Вже сьогодні інтернет магазини масово програють маркетплейсам. Згідно зі звітом Euromonitor у 2017 році 40% всіх продажів у електронній торгівлі пройшли через маркетплейси. Перетворення Amazon на маркетпейс забезпечило йому 87% зростання прибутку. Та й покупцям набагато зручніше зайти на розкручений маркетплейс, ніж запам'ятовувати назви різних магазинів.
Щоб вижити в цій гонці, інтернет-магазину необхідно або самому стати маркетплейсом, або пропонувати покупцям максимально нішеві продукти високої якості: кава, шоколад, ексклюзивні меблі, еко-товари, одяг для тварин і т.д.
Конкуренція безперервно зростає, і виділятися з загальної маси сайтів не просто важливо, а необхідно для виживання вашого бізнесу. При цьому просто красивого яскравого дизайну недостатньо. Ваш сайт повинен бути цікавішим і зручнішим для користувача, ніж сайти конкурентів. А ось це вже дійсно складне завдання.
Як виглядав успішний e-Commerce сайт 2000-х
https://www.washingtonpost.com/
Як виглядають успішні e-Commerce сайти сьогодні.
www.shutterstock.com
У чому ж між ними різниця? Не тільки в модному оформленні, інших шрифтах і добре відтестованих шаблонах. Головна відмінність – у логіці, згідно з якою ці сайти будуються. Саме тому ключовий акцент необхідно зробити на проектуванні e-commerce сайтів, ретельно продумати логіку взаємодії та користувацький досвід із урахуванням усіх каналів, кількість яких продовжує зростати.
Рекомендуем:UX проектування та редизайн корпоративних проектів і SaaS продуктів для клієнтів
В UX сучасного е-commerce сайту має бути добре вибудувана логіка, системність, орієнтація на передбачення поведінки споживача. Також необхідно закласти люфт на впровадження змін, які відбудуться найближчим часом – це важливо, оскільки тренди міняються швидко, запити користувачів ростуть, а зміна дизайну UI не повинні порушити структуру вашого ресурсу.
Раніше для користувача було нормальним довго розбиратися з кошиком або особливостями процесу покупки. Зараз у нього немає на це часу. Якщо тільки ваш товар не унікальний (а навіть якщо і так, конкуренти на ринку з'являться дуже швидко), і користувачеві доведеться докласти хоч найменші зусилля для покупки – він піде.
Користувачі не хочуть чекати, думати і ускладнюватися собі життя пошуками кнопок. Вони хочуть вирішити свою проблему тут і зараз.
Кожна додаткова секунда поки сайт завантажується – це мінус до кількості користувачів і ваших потенційних конверсій. Якщо сайт не завантажується за 3 секунди, можна втратити 50% користувачів.
Створюючи сайт, головне завдання якого – продавати, потрібно продумувати всю історію поведінки користувача на платформі. Від моменту, коли людина потрапить на сайт, від її точки/сторінки входу та передісторії входу, до моменту оформлення нею замовлення.
При цьому потрібно враховувати, в якій ситуації це відбудеться. Не думайте, що останнє – дрібниця. Наприклад, у минулому році американці витратили $ 45 млрд на покупки в п'яному стані. А значить, функціонал повинен бути настільки простим, щоб кожна людина могла зробити покупку.
Також необхідно вузько фокусуватися на запиті користувача (відразу видавати йому те, що він шукає), використовувати CUI, cognitive search, візуальний пошук. Розуміти попередній досвід клієнта, щоб знати де і чим він бував розчарований, розуміти, що він шукає і запропонувати йому найкращий варіант. Необхідно зробити акцент на сильній персоналізації та розуміти критерії покупки кожного покупця краще, ніж він сам.
На довершення до всього потрібно давати відвідувачам ідеальний сервіс, інформувати їх про стадії покупки, давати можливість дозамовити/скасувати/відкласти доставку/змінити адресу доставки та ім'я/контакти одержувача в процесі.
Матеріали за темою:UI/UX персоналізація
Як виглядає майбутнє e-commerce сайтів? Воно в персоналізації, автоматизації роботи з величезними обсягами даних і вибірками. А також у максимальній візуалізації. Саме тому величезною популярністю зараз користуються e-commerce додатки з віртуальною і доповненою реальністю.
Вони дають користувачеві можливість зануритися в продукт, розглянути його з усіх боків, приміряти на себе. Створюють незвичний, але захопливий і зручний користувацький досвід, привносять елементи гри.
Не кажучи вже про те, наскільки захопили інтернет-простір соціальні додатки. На даний момент аудиторія соціальних мереж складається з 3,196 мільярдів людей. А це на 13% більше, ніж минулого року. Ігнорувати цю частину аудиторії категорично не можна.
Саме тому UI/UX дизайнер повинен освоювати нові напрямки та переходити до дизайну Omnichannel UX, який уже зараз називають найкращою практикою, щоб підвищити залученість користувачів.
UX-дизайнер знає, що проста зміна місця розташування кнопки "Оформити замовлення" в кошику здатна збільшити кількість оформлень на 8,7% без додаткових витрат на рекламу. Але Omnichannel UX-дизайнер знає як з'єднати переваги всіх каналів продажів, щоб збільшити не лише конверсію, але й лояльність до бренду.
Omnichannel UX об'єднує всі елементи всіх систем вашої компанії (сайт, мобільний сайт, мобільний додаток, чатбот у месенджері), з якими стикається користувач, у єдину багатоканальну екосистему.
У багатоканальному UX важливі такі якості:
1. Послідовність. Він набагато більш стратегічно вивірений і чітко вибудуваний, ніж звичайний веб-дизайн. Це включає не тільки однаковий UI, контент, витриманий в єдиному стилі, але й такі функціональні речі як автоматичне підтягування предметів із кошика, якщо користувач почав покупки на робочому столі, а потім продовжив із телефону.
2. Доступність. Чим більше у вас каналів, через які користувачі можуть комунікувати з брендом, тим краще. Телеграм, Вайбер, Інстаграм, Фейсбук, Ютюб-канал, Твіттер, мобільний додаток, сайт і його мобільна версія – всі вони повинні працювати як єдиний злагоджений механізм.
3. Нейтральність каналів. Не варто налягати на просування якогось одного каналу, краще розвивати їх рівномірно. Просто кожен із каналів буде виконувати свою роль, як співробітники вашої компанії виконують свою – на різних посадах і з різними завданнями.
4. Оптимізація контексту. Випливає з попереднього пункту. Кожен канал працює над власним завданням, але всі вони служать головній меті: розвитку вашого бізнесу через задоволених користувачів. Відмінний приклад такої оптимізації впровадив Starbucks: на вебсайті користувачі можуть завантажити свою карту лояльності, а за допомогою мобільного додатку оплатити каву практично на ходу.
5. Цілісність. Дані, введені користувачем в один із каналів вашого бізнесу, повинні бути доступними на всіх каналах. Це стосується даних кошика, акцій і знижок, інформації для користувача аккаунта, історії покупок і всього, що може стати в нагоді вашому відділу маркетингу.
Таким чином, проектування e-commerce ресурсів переходить від просто використання якісного шаблону і красивого UI дизайну до глибоко пропрацьованої складної архітектури з Omnichannel UX. Ми працюємо таким чином уже давно, щоб сайт, створений зараз, приносив вам прибуток протягом багатьох наступних років.
Хочете обговорити створення e-commerce майданчику для вашого бізнесу? Звертайтеся.