Уявімо: ви – власник сайту мережі невеликих офлайн-бізнесів. У вас на сайті 5-20 тисяч відвідувачів на місяць, і ви розумієте: може бути більше, але щось у його дизайні не так. І думаєте про те, щоб замовити у професіоналів юзабіліті-аудит.
Ви замовляєте UX аудит і чекаєте, що вам напишуть чому ваші відвідувачі мало у вас купують. Всі бачені нами за довгі роки роботи в сфері UI/UX дизайну аудити докладно описували помилки, які можна було помітити неозброєним оком.
Наприклад:
Загалом усе те, що ви можете помітити й самі. А якщо у вас не вистачає знань, щоб зрозуміти що саме неправильно, ви можете отримати їх, почитавши статті на кшталт "100 помилок які негативно впливають на конверсію”.
На невеликому проекті з невеликим обсягом трафіку неможливо зробити багато дійсно показових видів UX тестування, заснованих на фактичних даних аналітики. Щоб зібрати дані в Mixpanel або провести A/B тестування, яке буде показовим, потрібна велика кількість реальних відвідувачів, щоб на тестову сторінку прийшло хоча б кілька тисяч відвідувачів. Якщо у сайту трафік усього 2 тисячі на місяць, то на кожну сторінку припадатиме максимум 300-500 відвідувачів на місяць. А значить, тестувати варіанти сторінки, проводячи А/Б тести, буде теж важко.
А якщо у вас ще й не були налаштовані цілі та метрики в аналітиці, то на їх налаштування знадобиться час, а збір даних займе ще місяць. Причому інтерпретація цих даних, скоріш за все, покаже вам те, що ви знали і без них – форми довгі, тексти нудні, знайти кнопку "замовити" складно.
Що можна дійсно зробити на невеликому трафіку, то це подивитися карту кліків чи карту скролів кожної сторінки, і робити висновки на підставі цього.
Можливо, ви захочете перевірити висновки, які бачите самі, і замовите тестування свого сайту на реальних користувачах, наприклад використовуючи сервіси, які ми описали тут. І ви зрозумієте: робота з вибіркою хоча б із 100 користувачів обійдеться вам у $ 300-500 - всього по 3-5 доларів на користувача.
А підсумки цього тестування покажуть вам: сайт незручний, повільно вантажиться, зі сторінки на сторінку перейти важко і т.п. Ви можете здивуватися: чому ж так? Весь Інтернет рясніє інформацією про те, який же класний і прогресивний метод для користувача тестування. Однак ось в чому справа: тестування на користувачах добре, коли ви порівнюєте варіанти.
В цьому випадку вам навіть не потрібно 100 чоловік, щоб протестувати: варіант А швидший і зручніший, ніж варіант Б. Ви можете тестувати дрібними вибірками. Але для цього варіанти таких вибірок повинен хтось намалювати. А якщо ви робите аудит поточного сайту, то інших варіантів для порівняння поки немає.
Ви чекаєте, що вам дадуть список рекомендацій, впровадження яких призведе до підвищення конверсії, транзакцій і, в підсумку, продажів. Що ви отримаєте натомість?
Досить абстрактні "інструкції щодо поліпшення навігації сайту між розділами і сторінками", корисні поради "щодо оптимізації ланцюжка необхідних дій від посадкової до цільової сторінки", варіанти "оптимізації форми замовлення або реєстрації". До речі, всі ці слова реальні, з різних пропозицій про аудит.
Основною проблемою є те, що самостійно впровадити ці зміни на сайті ви, швидше за все, не зможете. Більшість рекомендацій стосуватиметься того, що вам потрібно замовляти дизайн окремих блоків або сторінок. У підсумку аудит призведе до "невеликого редизайну".
Якщо ви задумалися про аудит, скоріше за все, вашому сайту вже кілька років. Або ж ви незадоволені дизайном, який вам зробили в іншій компанії.
Якщо звернути увагу, що топові сайти/програми в ніші виглядають як мінімум трендово і взагалі оновлюють свій дизайн раз в 3-5 років, швидше за все, впровадження рекомендацій аудиту в принципі не здатне вивести ваш проект на такий рівень.
Чеснішою буде рекомендація: "Схоже, ваш дизайн застарів. Потрібно робити новий”.
Для невеликого проекту можна і потрібно пройти спрощено весь процес UX-проектування, а саме:
Плюс обов'язково зробити аналіз конкурентів на локальному ринку, щоб подивитися як виглядають їхні сайти, які у них є ключові фішки та особливості. Додаткове завдання тут – зрозуміти як від них відбудуватися, щоб не бути на них схожими.
Якщо у вас працює Вебвізор, Crazyegg, HotJar або інший інструмент для отримання карти скролів і карти кліків, можна зробити деякі припущення про те, як читають ваші сторінки.
Цього достатньо, щоб перенести успішні та приємні для відвідувачів патерни зі старого на новий сайт. Так може, замість того, щоб витрачати гроші на непотрібний аудит, витратити на корисні для бізнесу речі?
Проведіть невелике опитування серед поточних клієнтів: вислухайте їхні ідеї та пропозиції по редизайну – це допоможе вам зрозуміти куди рухатися далі. Таким чином ви зекономите 300-1000 доларів на аудиті та витратите їх на те, що вам дійсно потрібно – дизайн, який дає продажі та конверсії.
А ось як робити редизайн сайту, щоб він дійсно приніс користь? Подивіться в нашій статті "Чому редизайн сайту/додатку може провалитися". Уже вирішили, що саме вам потрібно? Напишіть нам, із задоволенням попрацюємо над вашим проектом.