Вплив UI на конверсію доведений численними A/B тестами та аналізом великої кількості зібраних даних, проведених різними компаніями. У цій статті ми розповімо про актуальні результати досліджень та способи виміряти вплив дизайну на конверсію на вашому сайті.
Для виправлення кожної з цих помилок існують своєрідні шаблони UI рішень, які в професійному співтоваристві називають UI patterns (або UI патерни). Оскільки термін запозичений, ми будемо вживати його як прийнято в англомовній літературі.
Рекомендуємо: 5 причин чому невеликому проекту не потрібен юзабіліті аудит
Загальна ідея UI патернів полягає в тому, щоб зібрати повторюваний досвід і забезпечити деякою мірою гарантовану зручність і, як наслідок, гарантовану конверсію. Багато компаній займалися дослідженням UI patterns з метою вивести найбільш вдалі шаблони UI для підвищення конверсії.
Наприклад, проект Good UI зібрав на одній платформі безліч шаблонів, перевірених за допомогою A/B тестів, щоб при редизайні сайту клієнти могли відразу вибрати ті шаблони, які принесуть їм більше користі.
У якості піддослідних виступили компанії, які погодилися надати необхідні дані. Станом на березень 2019 року було проведено 197 тестів і виявлено 102 шаблони, що впливають на конверсію. Щомісяця очікується поповнення 5 і більше нових тестів для більш точного результату. Самі результати відображають і вдалі, і невдалі моделі, і ті, застосування яких не дає ефекту в принципі.
Проект складається зі списку доказів та патернів. Що таке патерни ми розберемо трохи нижче, а докази – це перевірені і вивчені цифри впливу патернів на поведінку користувача.
Якщо вам цікаво дізнатися більше, докази, складені на підставі 112 тестів, можна переглянути за посиланням. Патерни, розділені на групи згідно категорій (аналіз сторінок, тегів, метрик), можна подивитися тут. Більше про UI патерни та про те як їх шукати, читайте в нашій статті "UI patterns: як знайти актуальні шаблони для UI дизайну".
UX дослідники вивели певні шаблони поведінки користувачів – дії, які ті так чи інакше ті здійснюють на сайті або в додатку. Також до шаблонів поведінки відноситься те, як саме користувачі бачать інформацію. Розуміння цих шаблонів допомагає правильно розмістити контент-блоки на сайті (зробити правильну сітку – ui grid) і хоч якось гарантувати, що інформація буде побачена і прочитана.
Актуальний для веб-сайтів, але не для їх мобільних версій. Добре описує поведінку користувачів тільки у випадку з текстами або контентом, розміщеним по монотонної сітці.
Щоб домогтися максимального ефекту, текст потрібно розмістити таким чином, щоб навіть при побіжному перегляді сторінки користувач отримав основну інформацію. Для цього використовуйте наступні прийоми:
- заголовок повинен бути чіпляючим і добре відображати зміст тексту на сторінці (також це добре для SEO)
- основна інформація повинна вміщатися в 2 перші абзаци тексту
- іншу інформацію краще групувати в невеликі абзаци з помітними заголовками і діленням на списки, розташовуючи їх уздовж осі F-патерну.
Базується на дослідженнях UI/UX експерта Якоба Нільсена. Його суть у тому, що погляд користувача при відвідуванні першого екрану сторінки переміщається послідовно через конкретні точки. На графіку ці точки зображені номерами 1,2,3 і 4.
При цьому основна увага припадає на сектори 1, 2 і 3, що підтверджується даними з теплової карти.
Також ділить екран на чотири умовні зони за принципом квадрата.
Грамотно складений шаблон UI дизайну враховує всі ці патерни. А в зв'язці з якісним контентом значно підвищує конверсію.
Щоб максимально точно виміряти вплив дизайну на конверсію вашого сайту, бажано об'єднати відразу кілька інструментів:
Поєднані показники цих ресурсів покажуть наскільки зручно користувачам орієнтуватися в дизайні вашого сайту, знаходити потрібні кнопки, здійснювати цільові дії – і приносити вам конверсію.
Матеріали по темі: Як потрібно робити UI редизайн, щоб не створювати проблем розробці
UI Industry reports – звіти дослідницьких організацій та UX платформ в UI тестуванні. Безліч компаній надають доступ до результатів своїх досліджень UX, наприклад Baymard, Uxpin, Loop, UXMagazine.
Ви можете періодично завантажувати такі звіти, вивчати їх і робити власні висновки про те, Матеріали по темі: Як потрібно робити UI редизайн, щоб не створювати проблем розробки які шаблони сайтів будуть популярні та зручні користувачам найближчим часом.
І так і ні. З одного боку, є величезна кількість досвіду, вже накопиченого в індустрії, заснованого на потребах і смаках користувачів, сформованих мільйонами проектів, і ігнорувати його просто не можна.
З іншого боку смаки дуже швидко змінюються, і те, що було актуальним кілька років тому, сьогодні може виглядати вже сильно застарілим. Перевірено, що оновлювати дизайн потрібно кожні 3-5 років. Детальніше про це читайте в нашій статті "Чому потрібно оновлювати UI кожні 5 років"
Насправді хороший конверсійний дизайн повинен бути індивідуальним, адже у кожного клієнта своя цільова аудиторія і свої персони, на яких він орієнтується. Не можна просто скопіювати чужий UI або слідувати порадам на кшталт «10 принципів побудови конверсійного веб».
А для створення індивідуального дизайну знадобиться глибока робота з дизайнером і глибоке розуміння завдання. Так ми працюємо в Evergreen і будемо раді попрацювати з вами. Хочете розробити дизайн, який принесе відчутну користь вашому бізнесу? Звертайтеся.